maanantai 12. tammikuuta 2015

Mä en ole enään au pair!

Viikkoon ei ole taas tullut kirjoiteltua, mutta ei haittaa, mä olen halunnut nauttia viimeisestä viikosta Seattlessa, tekemällä jotain muuta kuin istumalla koneella.

Maanantaina saatiin palapeli tosiaan valmiiksi, yksi pala puuttui, vaikka palapeli oli uusi ja otettiin se suoraan pussista.

Tiistaina mulla oli A ja K, mentiin pacific science centeriin, mä en ollut käynyt sielä aikasemmin, mutta nyt hostit olivat hankkineet membershipin vuoden alusta, niin halusin käydä sielä. Lapsien kanssa tosi kiva paikka ja munki mielestä oli upee paikka, tosi hienosti tehty kaikki!

IMG_3590
IMG_3602
IMG_3610
IMG_3618
IMG_3619
IMG_3621
IMG_3625
IMG_3626
IMG_3627 IMG_3635 IMG_3638 IMG_3643 IMG_3645 IMG_3647

Oltiin kotona joskus myöhään ja sitten lapset nukkuivat ja olinki off. Meidän hostiskä lähti keskiviikko-aamuna New Yorkkiin, niin jouduin työskentelemään mun kolme viimeistä päivää 10 tuntia päivässä, niin pääsin tiistaina aikasemmin töistä.

Töiden jälkeen otin päiväunet ja kävin targetissa, muuten hengailin kotona hostien kanssa, koska se oli viimeinen päivä, kun oltiin kaikki yhdessä. Myöhemmin skypetin iskän kanssa Suomeen viimeistä kertaa ennen kuin tulen kotiin. Sanoin heipat hostiskälle tiistai-iltana ja kyllähän mä taas itkin!

Keskiviikkona alotin työt 7.15, tietenkin kaikki lapset olivat hereillä! No, ei se mua haitannut, kerrankin mulla oli aikaa laittaa lapset valmiiksi rauhassa, eikä tarvinut hoputtaa kokoajan. Aamu meni tosi hyvin.

Heitettiin pojat kouluun ja lähettiin suoraan Lynnwoodiin, missä kävin A:n kanssa hoitamassa kaikkia asioita ja kävin laittamassa kulmat. Sekä hoidin prepaid liittymän itelleni kuukaudeksi.

IMG_3650
 
Iltapäivällä mentiin koululta suoraan kirjastolle K:n ja A:n kanssa, kun lupasin lainaa hostäidin jotain kirjoja.

Illalla, kun olin off kävin hakemassa subista ruokaa, hain Amandan kotoota ja sit mentiin Andrealle (Nathalien uus aupair) katsomaan elokuvaa. Katsottiin the Holiday, rakastan sitä elokuvaa ja nyt en katsonut ennen joulua, eikä Andrea ollut ennen nähnyt sitä.

Torstaina oli mun viimeinen päivä molempien lasten kanssa, joten päätettiin Amandan ja lasten kanssa lähtee uimaan. Mountlake terraces on uimahalli, missä oli tosi kiva allas-alue ja se vesi oli paljon lämpösempää kuin Lynnwoodissa! Lapset rakastivat sitä ja oli meilläkin ihan hauskaa, onhan se omalla tavallaan rankkaa, kun on vedessä pari tuntia ja etenkin, kun on lasten kanssa ja niitten perässä pitää olla ihan kokoajan. Lapset söivät lounasta yhdessä ja sen jälkeen lähdettiin kotiin, nyt oli viimeinen kerta, että nähtiin yhdessä Amandan ja kaikkien lasten kanssa.

IMG_3667
IMG_3669
IMG_3671
 
Kotona en saanut mitään tehtyä, kun A nukkui ensin, sitten he nukkuivat 10 minuuttia samaa aikaan ja A heräsi. K:n herättyä, kiukusta ei meinannut tulla loppua. Siis ihan hirveetä huutoa ainaki tunti, olin erittäin onnellinen, kun hostäiti tuli 10 tunnin jälkeen kotiin!

Perjantaina oli mun viimeinen työpäivä. N ja K meni kouluun normaalisti. Itkin jo ekaksi poikien koululla, ihan oikeesti, en pysty hallitsemaan kyyneleitäni enää.

Kotiin tultiin, imuroin alakerran, laitoin pyykit pyörii. Amanda ja Amandan pikkuinen tuli meille leikkimään, kiitos Amanda <3 Mulla oli tuhat asiaa, mitä mun piti tehdä, niin sain hommia vähän enemmän tehtyä, kun Amanda katsoi tyttöjä myös.
IMG_3678
IMG_3679
IMG_3680


Muutin MUN huoneesta K:n sänkyyn, nyt mulla ei ole enää huonetta täällä.

IMG_3703
Luovutin mun puhelimenkin..
IMG_3709
Selvä ikean sänky, kun vähän työnsin sitä, ni räsähti kasaan koko homma!
IMG_3710
IMG_3712
Se ei oo enää mun huone..

Illalla lähdin Martinan läksiäisiin, suunnitelmana oli mennä vaa keilaamaan, mutta nää alko kantaa juotavaa pöytään, niin eihän siitä sitten taas tullut yhtään mitään! Keilauksen jälkeen menin hakemaan bikinejä kotoota, koska olin varma, ettei hostit ja meidän perheen uusi au pair Andrea olisi vielä kerenneet tulla, no kuinka väärässä olinkaan. Ne oli just autotallissa ottamassa lapsia ulos autosta, kyllä hävetti ja ärsytti, mutta ei onneksi tullut sanomista, sen jälkeen lähdettiin ajamaan downtownia kohti.

Siellä oli Martinan yhden kaverin asunto, jonka alakerrassa on allas-alue, sinnehän me sitten päädyttiin! Uimaan ja pitää hauskaa, meni myöhäseksi, mä olen huono esimerkki au pair, mutta mun viimeisen viikonlopun kunniaksi tulin kotiin joskus 3 am, eikä kukaan sanonut mitään, eikä kukaa herännyt, kun tulin kotiin.

IMG_3715
IMG_3717
IMG_3718
IMG_3721


Lauantaina hostäidin piti lähteä lasten kanssa Bellevueen, joten Andrea jäi mun kanssa kotiin. Käytiin northgatessa pyörimässä, Andrea osti jotain pientä, minä en mitään! Tämän jälkeen mentiin Gorditos-nimiseen meksikolaiseen ravintolaan syömään lounasta, oli super hyvää.

IMG_3727
Andrea!
IMG_3728
IMG_3729
 
Tämän jälkeen tultiin kotiin, otin päiväunet ja aloin valmistautumaan iltaa varten, tällä kertaa oli vuorossa mun läksiäiset. Mentiin syömään Tutta bella neapotlitan pizzeriaan, meitä oli yhteensä 14 ja oli kyllä tosi kiva nähdä vielä kaikkia mun kavereita. Nää päätti sitten pistää "bileet" pystyyn, niin lähdettiin Bothelliin.

IMG_3507 (2)
IMG_3512 (2)
IMG_3513 (2)
Lisa ja Louise
IMG_3516 (2)
Aga, Claudia ja Andrea
IMG_3517 (2)
Martina ja Carol
IMG_3519 (2)
Nadine ja Jose
IMG_3520 (2)
Oscar ja minä
IMG_3521 (2)
Minä ja Nadine
IMG_3522 (2)
Anna ja Andrea
IMG_3523 (2)
Amanda ja Anna


Mun perheen uus au pair Andrea oli tosiaan meidän mukana, mutta hän lähti ensimmäisellä kyydillä kotiin, mikä lähti joskus kolmelta, hups.. Hyvä, kun selvisi kotiin, kun ei Andrea tiennyt meidän osoitetta ja minä en tietenkään vastannut puhelimeen, no kyllä mä sitten vähän ajan päästä!

Me tanssittiin vielä johonkin puoli viiteen ehkä ja sitten lähdettiin kotia kohti, meijän suomi-Jenna oli kuskina, kiitoksia Jennalle hirmuistesti, kun jouduit katsomaan meitä.... Mut oli huippua nähä vielä Jennaa, ennen kuin lähden kotiin, Suomessa sitten nähdään! Hullu viikonloppu, mutta kerrankos sitä, oli huippua.

IMG_3730
IMG_4009
IMG_4010
IMG_4014
IMG_4091
IMG_4092
 
Sunnuntai-aamuna en ollut niin varma, että oliko huippua, haha, mutta siitä selvittiin! 1.30 meillä alkoi LCC-tapaaminen, mä olin autolla, mentiin sinne Andrea, Louise ja Amanda, meillä olisi ollut luistelua, mutta meistä ei kukaan luistellut.

Tapaamisen jälkeen heitettiin Louise sen hostlapsen syntymäpäiville ja me lähdettiin taas northgateen, kun Andrean piti ostaa jotain. Mä menin sitten starbucksiin ostaa leivän, ensimmäinen asia, mitä pystyin syömään tänää..

IMG_4016
 
Tän jälkeen tultiin kotiin, Amanda tuli meille ja melkein saatiin kaikki pakattua, nyt huomenna aamulla pitää vaan laittaa laukut kasaa, toi mun isolaukku on vähän ylipainoinen (ehkä kilon tai en oo varma, koska toi mun matkalaukku vaaka heittää) ja en oo viel ihan varma, että miten nää kaikki mahtuu, mutta se on huomen aamun ongelma, haha... Ei mitenkään viimetingassa taas.

IMG_4095


Sen jälkeen syötiin lasagnea hostäidin, lasten, Andrean ja Amandan kanssa. Meillä oli vielä juustokakkua jälkiruoaksi, kaikki oli hyvää. Annoin meidän hosteille läksiäislahjaksi kuvakirjan meidän vuodesta ja lapsille suomi t-paidat! Kirja oli hyvin onnistunut.

IMG_4064
IMG_4072
Tän jälkeen käytiin kaupassa ostamassa syntymäpäiväkortti hostäidille ja sitten heitin Amandan kotiin, onneksi nähdään jo viikon päästä New Yorksissa!!!!

Nyt pesen viimeisiä pyykkejä ja kirjottelen tätä ja sitten käyn nukkumaan, viimeinen yö Seattlessa ja fiilikset on todella oudot! En ymmärrä, että olen ollut täällä jo vuoden ja nyt olisi kohta aika mennä kotiin.. Ei onneksi kuitenkaan vielä, vaan ensin matkustetaan 3 viikkoa, huippua!

En tiedä, miten pystyn kirjottelemaan lomalla, yritän parhaani!

Mukavaa maanantaita!

- Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti