sunnuntai 21. joulukuuta 2014

Leavenworth

Lauantaina oli tosiaan aikainen herätys.. Varattiin viikko sitten Amandan kanssa päiväretki Leavenworthiin. Leavenworth on siis pieni sakalaiskylä noin kahden ja puolen tunnin ajomatkan päässä Seattlessa. Leavenworthissa on joulukuussa lighting festival kolmen viikonlopun aikana ennen joulua. Leavenworth sijaitsee vuorien keskellä, joten yleensä talvella sielä on lunta.

Aamulla lähdimme kohti keskustaa ennen kahdeksaa. Otimme bussin meijän lähellä olevalta qfc:ltä. Oltiin hyvin ajallaan, retkibussi lähti pier 69:ltä yhdeksältä ja bussimatka yhteensä kesti vähän vajaa kolme tuntia. Matkalla oli enemmän ja vähemmän lunta, mutta oli kyllä ihanaa nähdä lunta, vaikka suomessa sitä tällä hetkellä ei taida hirveästi olla myöskään.

IMG_2852 (2)

Kun saavuttiin Leavenworthiin, siellä oli jo jonkun verran ihmisiä, ei vielä liikaa. Katsottiin, kun joulupukki ja kaikki muut jouluheput saapuivat. Oltiin oikeassa paikassa, niin päästiin kolmantena joulupukin kanssa kuvaan, eikä jouduttu jonottamaan!
IMG_2854 (2)
IMG_2859 (2)
IMG_2864 (2)
IMG_2867 (2)
IMG_2875 (2)

Ensimmäisen 10 minuutin aikana mulla oli kengät jo ihan litimärät ja menin ostamaan uudet sukat ja viritin muovipussit mun kenkiin. Olen erittäin tyytyväinen, että keksin tän, muuten olisin ollut paljon enemmän jäässä koko päivän. Sää ei ollut tosiaan mikään paras, lunta oli metsässä, mutta kaduilla se oli pelkkää loskaa, tosi märkää oli.. Ja lähes koko päivän satoi lunta ja vettä vuorotellen.

Tämän jälkeen käytiin syömässä. Ravintolassa oli ehkä maailman parhaat ranskalaiset, en varmaan ikinä ole syönyt niin hyviä ranskalaisia, haha..

Sitten lähettiin kiertelemään vähän kauppoja, mitään ei kyllä tarttunut mukaan, mutta sisällä oli lämpöisempi kuin ulkona, kun alkoi Amandankin varpaat olla märkinä ja mun muovipussit piti kyllä jalat kuivina, mutta kylmät ne silti oli.

Mentiin lämmittelemään sellaseen telttaan, missä oli penkit ja lämmittimet. Ihanan lämmin paikka!

Myöhemmin lähdettiin käymään joella, mikä oli mahtava idea, koska kävellessä varpaat lämpeni ja siellä oli kunnon lunta, eikä se ollut märkää!
IMG_2898 (2)
IMG_2899 (2)
IMG_2903 (2)

4.30 alkoi se itse festivaali osuus, jolloin ne lauloivat muutaman joululaulun ja sitten 4.45 he sytyttivät kaikki jouluvalot samaan aikaan, oli kyllä hienon näköistä! Ei näytä kuvissa niin hienolta, kun kuvaan ei saa kaikkea mahdutettua..

IMG_2911 (2)
IMG_2919 (2)
IMG_2920 (2)
IMG_2924 (2)
IMG_2925 (2)
IMG_2959 (2)

5.45 meidän bussin oli tarkoitus lähteä takaisin Seattleen päin, mutta koko kaupungin liikenne oli jumissa, koska sielä oli joku onnettomuus jossain. Lähes tunti jälkeenpäin päästiin lähtemään ja matka kesti nelisen tuntia.. Ei kyllä yhtään innostanut istua bussissa, etenkin, kun bussi oli jäätävän kylmä, kun kuskin ikkuna vaa huurtui ja sitten meidän opas kävi tyyliin viiden minuutin välein pyyhkimässä sitä ikkunaa pyyhkeellä, mikä nyt ei auttanut yhtään..

Meidän piti ottaa vielä bussi Seatlessa kotiin, se ei onneksi kestänyt kuin 15 minuuttia. Kymmeneltä, kun tultiin meille, meillä oli kaikki lapset hereillä.. Great!

He olivat just tulleet kotiin Bellevuesta... En aina ihan ymmärrä!

Oli huippu päivä ja tykkäsin Leavenworthista, onneksi päästiin Amandan kanssa sinne!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!!