torstai 24. heinäkuuta 2014

Eläinpuistoilua ja uintia!

Tiistaina oltiin lasten kanssa eläinpuistossa. Ihan peruspäivä, kotiin, päiväunet pienil ja N on säätänyt luultavasti jotain. 



Illalla hengailin kotona hostien kanssa ja yksin. Kävin muistaakseni kohtuu aikasin nukkuu! 

Keskiviikkona K oli koulus, joten lähin N:n ja A:n kans arenasportsii, vaihteeks.. Täl kertaa sinne tuli pellejä, just kun aika oli lopussa ja ne teki ilmapalloista kaikenlaisii elukoita lapsille! 






Kotiinpäästyä, alamäki alkoi.. N ei yksinkertaisesti kuunnellut/totellut, sitte mä olin onneks off, kun toi äiti vei A:n neuvolaan ja N lähti mukaan.. 

Hengailin tääl omas sängys, kävin suihkus ja ku olin laittautumas, ni N pamahtaa mun huoneeseen koputtamatta.. Siitä tuli ihan hirvee haloo, mikä musta on kyl hyvä, ni ei tuu tänne! Ku emmä haluu lasten käyvän mun huoneessa, ku mä en oo siellä! Joten yleisesti ottaen koputtamal saattaa päästä sisää, jos ovi on kiinni. Sit jos ovi on auki, ni oon antanu lasten tulla tähän! K ja A täs enemmän käy, ku N, mutta aikasemmin niistä ei käyny kukaa, et kyl mä vissii oonki iha kiva tyyppi, haha! 

Söin dinnerin hostien kanssa ja sitten Anna tulikin jo tähän. Lähettiin Mylonin luokse kattoo leffaa, olis voinu jättää välii!! Leffa oli i-h-a-n hirvee ja surkee! Mä haukuin koko leffan ihan pystyyn, ku mä oon sentää keskittynyt siihen, hyi.. Ilta päätty sit siihen, ku pojat alko pelaa fifaa Suomi vs. Seattle Sounders.. Sitä naurun määrää, ku jenkit yrittää lausuu suomalaisii sukunimiä, kuten Pukki tai Hämäläinen! 



Tänään aamul hengailtiin kotona, sitten ysin jälkeen lähettii eka targettii, mä olin lasten kans leluosastol, kun äiti teki jotain tärkeitä ostoksia.. Siitä siirryttiin alderwood mallille, missä mä olin lasten kanssa lego stores ja lasten leikkipaikal ja äiti teki taas ostoksia.. 






Mentiin yhessä subin kaltaiseen paikkaa syömään ja sitten lähettiin kohti lynnwood aquatic centeriä!! Eli näiden mittakaavalla varmaan uimahalli, mutta se oli sellai aika perus pieni vesipuisto. Tosi kiva lapsille, kaksi isoo vesiliukumäkee ja pienten allas kaikenlaisilla härveleillä ja sitte sellai virta.. 

 

N veteli omiaan, kuulin uinnin jälkee, et oli tehnyt jotain pahaa siellä myös, mutten ihan ymmärtänyt, että mitä.. Mulle selvis, et K pelkää vähän vettä.. Se tyykkää niistä kahluualtaista, mutta se ei tykkää kun jalat ei ylty pohjaan.. Poika roikku aluks kaulassa kuin olis hengenhätä ollut. Kyl se sitte vähän rentoutu ja lopuks mentiin sellaseen lämpöseenaltaaseen, niin sitä K rakasti! Ja ekaa kertaa lillu myös sillee, että sen jalat ei osunu pohjaa enkä mä pitänyt sitä (pelastusliivit oli tietty päällä).. A tykkää olla vedessä ja altaassa, mutta A ei tykkää siitä, ku vettä roiskuu. Esim, ku tuolla oli sellai saavi, mikä täyttyessään vedellä kaato ne vedet meijän päälle, niin A ei voi sietää mitään tollasta! Ja 2 tuntia oli täydellinen aika mulle, K:lle ja N:lle! A ja mun hm lähtivät vähän aikasemmin pois kuin A oli jäässä.. 

Yksi asia, mitä kaipasin kovasti uinnin jälkeen, oli sauna!! Olisi ollut ihanaa päästä lämpösiin löylyihin uinnin jälkeen.. 

Muutenki tää uintipaikka toimii niin jenkkimäisesti! Eka vuoro on aamupäivällä, mut on lähinnä pienille lapsille, kun vesiliukumäet ei oo auki, sit siitä eteenpäin se menee 2 tunnin vuoroissa.. Et edelliset heitetään pihalle ja seuraavat otetaan sisään! Ulkona pitää olla ajoissa seisomassa jonossa, jos meinaa päästä sisään.. Siinä on tarkka ihmismäärä, kuinka monta otetaan uimaan, jos oot tullut liian myöhään ja oot jonon perällä, et välttämättä pääse ollenkaan! 



Uinnin jälkee tultiin kotii, lapset nukahti autoon ja siitä menivät myös kotona vielä nukkuu. Hm sano mulle, että ei oo ees tiskejä, että voit olla off! Ihanaa, olin niin poikki, kaaduin suoraa sänkyyn ja otin päikkärit.. 

Oikeesti oli rankempaa kuin mitä olin kuvitellut, niin mennä lasten kanssa uimaan!! Se vaatii voimia aika paljon, eikä sekunnikskaa saa ajatus herpaantua, kun on näin pieniä. 

Nyt mä tääl just hereilen ja aattelin kirjotella! Ihanaa, kun hostit kohta lähtevät kavereidensa luo dinnerille, niin talo hiljenee ja saan olla ihan yksin. 

- Hanna 

5 kommenttia: