lauantai 25. tammikuuta 2014

Weekend <3

Odotettu viikonloppu, minkä kaikki suunnitelmat meni puihin... Melkee ainaki, noh nyt ensin perjantaita! Perjantai oli kiva päivä, A:n kans perus aamu, sitte unien jälkee lähettii A:n kans playdateille saksalaisen L:n luo, ketä oon aikasemminkii nähny!


L:n hostlapsi on 18 kuukaut, eli vuoden A:ta vanhempi, mut ei se mitää, silti oli ihan kivaa! A ekaa kertaa näytti jotain ujostelemisen merkkei, en ymmärrä, mikä neitii meni, mut jos L koski A:han tai yritti ottaa sylii tai jotain muuta vastaavaa, ni A alko heti itkee ja sit ku otin A:n sylii, ni neiti oli heti fine, ettei mitää! Et A on ottanu mut tosi hyvin vastaa, et mä oon ku yks perheen aikuisista, et ku otan A:n ni se on heti oma naurava ja hymyilevä ittensä, niinku M:n ja N:n kans, mut sit ku on jotain vierait, ni se kyl aikasemmin ei oo itkeny tai mitää, mut kyl se niinku huomaa, ettei oo kukaa, joka joka päivä on tääl hänen kanssaa..

Et edellisen päivänäki, ku A oli mun mukan Tiial, ni ku Anna piti A:ta sylis, ni se oli kyl ihan hyvin siinä, mut kyl se huomas, et joku uus ihminen se on, kenen sylissä hän oli, jos joku nyt ymmärtää pointin mitä haen takaa!

Noh sit leikittii L:n luon ja sit lähettii käymää starbucksis jääteellä, haha.. Ja sit oliki jo mun töitten aika loppua, ni olin vähä yli neljä kotona, ku mul loppu työaika neljält, mut se oli ihan ok, ettei mitää, ku sit M teki viel vähä töitä sillee, et se oli A:n kans.. Mutta tuli kyllä viikon maksimi 45 tuntia täytee ja kyllä siltä tuntuki!

Sitte lähin M:n ja A:n kans käymää  nordstrom rackissa, eli sielt saa vissii vähän halvemmal jotain nordstromin valikoimis poistuvii tuotteit tms, et se on vähänniinku outlet myymälä, mul oli tosiaa tavotteen ostaa farkut, mitkä sitten löysinkii! Siitä kävin subis syömäs, vaihteeks, mut täl kertaa söin salaatin!! Yritän oikeesti elää terveellisesti, haha..



Jäin tosiaa northgatee, ku M lähti hakee A:n kans poikii koulust ja mä lähin bussilla downtownii, missä sit treffasin ekan Tiian ja sit yhen norjalaisen aupairin ja sit vähän ajan päästä Anna ja annan naapuris asuva meksikolainen au pair tuli meijän kans, siinä sit hengailtii ja jotai juteltii ja näin, päädyttii starbucksii istuu, vaihteeks.. Sit ruotsalai au pair liitty meijä seuraa, ni meit oliki sama porukka kasas, ku viime viikon perjantaina, ku oltii juustokakuil!

Mun training school kaveri meksiko-G oli tulossa, mut sen hostit sano, ettei kannata lähtee bussil, ku viimene bussi menee nii aikasin, ni G tuli ekaa kertaa downtownii autol, mitä kukaa ei tee ikinä, ku parkkeeraaminen on ekaks nii kallista ja ei tääl vissii oo iha kiva ajaakkaa tai ainakaa helppo löytää sit parkkipaikkaa!

Et G löys meijät sit, ku se starbucks oli menny kiinni, ni hengailtii siin joku vajaa tunti, ku kaikkien bussit lähti, mut G lupas heittää mut sit kotii, mikä oliki sit tosi iisi homma, ku bussil siihe olis menny joku 40 min, mut autol meil meni joku 15-20 minuuttii!

Kotii ku pääsin, ni olin niin väsyny, ni taisin käydä heti nukkuu!!

Kirjotan tähä perää nyt tän lauantain, ku täst ei paljon sanomista oo.. Oli oikeesti eka huono päivä täällä, eikä mikää menny nappii..

Aamul heräsin melkee kuudelt ekan kerran, ku toi vanhin poika heräs ja herätti K:n ja M:n.. Kuulin tän, mut jatkoin uniani siinä sitte.. Heräilin monta kertaa siin sit, ku noi oli hereil ja sit lopulta kympilt nousin sängyst!

Lähin perheen mukaa Seattlen johonki kaupunginosaa, mis on myös yliopisto ja sit siel on sellai ulkoilma mall, et Tiia ja Anna varmaa tiiätte, mul ei nyt oo iha hirveet hajuu paikkojen nimistä, haha..

Siinä käytii aamupalal jossai kahvilas tai noille se oli melkee lounas ja mulle aamupala. Sitte lähettii siihe mallille kiertelee kauppoi tai mä kiertelin omieni ja noi kierteli sit yhessä ja M laitto mulle viestiä, ku ne oli lähös..

Vanhin poika N tosiaa oli tänää heränny kuudelta ja se käyttäyty niin huonosti ja se ei kuunnellu ketää ja se oli siis ihan hirveetä.. Mut mä olin onneks vapaalla, ni mun ei tarvinu sen kans selviytyä, ehkä toimisin ite toisin, mutta en tosiaa kasvatuksellisissa tehtävissä tääl oo, joten periaattees enhän mä siin vanhempien kasvatusmetodeihin saa alkaa puuttuu. Tietty jos jossai vaihees oon poikien kans keskenää, ni kyl mä varmasti tuun käyttää omia konstejani ja pidän omat rajani! Vaikka vanhemmilla on kyl tiukat rajat yms, mut ne meinaa välil lipsuu niistä..

Sitte tultii kotii, ni mul oli hirvee päänsärky ja nää lapset oli ihan monstereita.. Meinas itku tulla oikeesti, siin tuli eka sellai hetki, et mitä ihmettä mä teen täällä! Mut sit A ja K kävi nukkuu ja molemmat N:t kävi kattoo telkkarii, ni tää talo rauhottu, mä olin sit omas huonees luin kirjaa ja masistelin ja valitin kaikille, kenen kans nyt satuinki puhuu, anteeks siitä <3 mut ootte ihania! en mä suomee haluu valittaa, paitsi.. Nii, no yritän olla valittamatta suomee, et näille, ketkä on täs samas hommas ja tilantees, ni niille on ehk paljon helpompi puhuu tuntemuksista ja ne tietää, et mitä se on oikeesti, ku ne lapset on kokoajan tässä.. Etenki nää mun suomitytöt tääl, jotka on ollu jo pitempää!

Noh, mun piti nähä G:tä uudestaa, mut siit ei nyt sit tullu mitää, ku se oli jonku toisen kans jossain, ni päätin sit lähtee perheen kans syömää.. Ei olis ehk kannattanu! Ekaks tuli syötyy tosi epäterveellisesti, haha.. Mentii siis pizzalle, oli kyl tosi hyvät pizzat, mut hyvästi taas terveellisyys.. (Mun pt tykkää huomen, ku oon kirjottanu tot "ruokapäiväkirjaa" ;)) Ja sit N veti siel kunnon itku-potku- raivarit.. En siis ymmärrä, mut se oli vaa nii väsyny, ni varmaa siks. Ja mul yhtäkkii alko vaa kyyneleet valuu, mä vaa itkin, en niinku tiiä, vaik ei ollu mun vastuulla koko homma, mut mä vaa itkin, ku se oli koko päivän ollu tollasta, mä en vaa jaksanu kuunnella, et se kokoajan huus ja itki ja vääns siinä! Joo, no ei ehk sekää helpottanu, et olin suomee vääntäny erään kanssa kans tänää, mut sit vaa en voinu niille kyyneleille mitää..

Mut sit mun hostit oli ihanii, ku ne kysy et mikä mul on ja et onks kaikki hyvin ja näin, et sain itteni koottuu ja sit N sai kans ittesä koottuu ja isä-N pyys poika-N:ää antaa mulle halin, ni se oli sit ihana, ku se tuli halaa mua, ni kyl tuntu kivalt! Ja sen jälkee se oli ihan rauhallinen, sai ruokaa ja nukahti ravintolan penkille..

Meil oli puhe nähä Annan ja Tiian kans tänää, mut en sit oikeesti vaa enää jaksanu ton ravintolan ja koko päivän jälkee lähtee yhtää mihinkää, et olis kiva taas nähä Annaaki, ku vaa kerkeet!!

Kotona tulin sit sohvalle istuu, ni K tuli vaa mun sylii istuu ja varmaa se hetki, ku se istu melkee 20 min siin mun sylis vaa, ni pelasti mun päivän ja sit taas ymmärsin, et miks oon täällä ja et kyl mä oikeesti tykkään olla tääl! Se on kyl nii sulonen tapaus, niinku on mun vaaviki!

Sitte syötii juustokakkuu jälkkäriks ja katottii telkkaa, haha.. Ei mitää cf:n juustokakkuu, mut oli toiki hyvää! et meil on kokonai kakku, mistä sit sain oikeesti pienen palan, ni se oli hyvä!!



Nyt mä tääl käyn nukkuu ja toivon hartaasti, et huomen on parempi päivä.. N lähtee huomen työmatkalle ja tulee torstain, jippii, täst tulee rankka viikko! Tiistaina mun pitää olla ekaa kertaa yksin kaikkien kolmen kans, no ei tarvi olla pitkää, kunhan annan pojille dinnerin, ni sit vien kaikki lapset yhen hostien kaverin luo hoitoo illaks, haha.. Ja saan olla rauhassa!

- Hanna

Ps. Nyt alko bloggeriki kiukuttelee, enkä jostai kumman syyst saanu lisättyy kuvii, niinku normaalisti vaa jouduin lähettää tekstin mun puhelimee ja sit lisää puhelimesta nää kuvat tänne.. Jos tää nyt onnistuis ja pääsisin nukkuu ja herää huomen parempaa päivää!! Mukavaa sunnuntaita sinne Suomee, tääl on lämpösempi, ku teksasis täl hetkel, joten oon ihan onnellinen! Aurinkoki on nyt paistanu useampana päivän!! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti