sunnuntai 17. marraskuuta 2013

50 days to go!



Huhhuh, ku ajattelee, että 7 viikkoo ja yks päivä, ni se tuntuu ihan älyttömän lyhyelt ajalt! Esim ku miettii taakke päin, ni olin seittemän viikkoo sit kyproksel ja tuntuu, et sehän oli vast ihan äsken..







Mul piti olla jotai hirveesti kirjotettavaa tänne, ku avasin koneen vartavasten, mut mult katos kaikki päästä nyt!

Yritän nyt jotain saada tänne..

Ainaki viisumista, sain nyt sen netti hakemus osuuden tehtyä eilen, tein sitä tyylii kolme tai neljä tuntii, et siihe kannattaa sillee kyl varaa aikaa, vaikka järjestöltä sai kyl tosi hyvät ohjeet sen täyttöö! Sen saa kyl tehä osissa, mut päätin, et saan sen sit kerralla pois päiväjärjestyksestä, ni tein sen sit. Se viisumikuvan, ku kävin kuvaajalla ottamassa, ni makso 35 euroo, iha älyttömästi! En ymmärrä, no joo, olisin varmaa saanu sen jostai halvemmal, mutten jaksanu sitte lähtee kiertelee eri kuvaamoit, et otin ekast ja siinä se.

Et se viisumikuvaki on tosiaa aika tarkkaa puuhaa, ku sen pitää olla kuva kooltaan 5 cm x 5 cm, ja vissii kasvojen pitää olla tyylii 50 prosenttii siitä kuvast ja sit valkonen tausta ja sit sen kuvan pitää olla jostain johonki ja nii, ni totesin pääseväni helpommal, ku käy suosiol vaa kuvaajal ottamas sen :D Sitte, ku yritin sitä lisää siihe viisumihakemuksee sähkösesti, ni sitte se kuvaamolt saatu kuva oli liian iso, siis ku siel suurlähetystön sivuil ni se maksimi oli jotai 240 kb tai jotai sinne päin, ni mähän ku oon ihan peukalo keskel kämmentä kaikkien teknisten vempainten kans, ni olin onneks iskäl tekemäs sitä, ni se osas pienentää sit resoluutioo vai mikä lie onkaa, ni sain senki sit hoidettuu sinne!

Nyt pitäs enää varaa se haastattelu aika, mut mun pitää huomen soittaa sinne päiväkotii, mihin oon menos töihi, et mikä päivä niille kävis parhaiten niistä viisumihaastattelu päivist, et olisin joko pois tai sit et ottaisin tyylii lyhennykset aamusta ja olisin iltavuoros, ni varaan vast sitte sen haastatteluajan, et nyt ainaki siel oli viel iha hyvin niitä, tietty ne kaikki ajat on 8.30, 8.35, 8.40, 8.45, eli niin huonosti on aikoi, ois ees kasilt ekat ajat, ni mul olis paremmat mahikset saada se sumplittuu sillee, ettei mun tarvi ottaa vapaapäivää! Ja iltapäivä ajathan olis ollu täyttä luksusta.. Mutta ei niin ei, mutta pakko niitte on siel töissä ymmärtää, et tää on vaa pakko hoitaa!







 VIISUMI

► VIISUMIVALOKUVA 


► RIKOSREKISTERIOTE  (tilattu)

► KANSAINVÄLINEN AJOKORTTI

► LÄÄKÄRINTODISTUS (oottelen lääkäriltä soittoa, koska hänelle sopii, ku mulla on sama lääkäri, kuka on tehny aiemminki mulle terveystarkastuksii, ku meillä tosiaa ei kaupungille pääse sitä tekemään)

► HAMMASLÄÄKÄRI  (meen tiistaina)

► KOPIO AJOKORTISTA & TOISEN ASTEEN TUTKINTOTODISTUKSESTA (kopiot on otettu, mut oottelen rikosrekisteriotetta ja lääkärintodistusta!)




- Hanna

2 kommenttia:

  1. Oho, mulla makso viisumivalokuva vaan 19€! Näköjään aika isoja eroja noissa :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näköjään joo! :o mut tosiaa en jaksanu alkaa kiertelee paikkoi, et olis täälläki saattanu halvempiaki löytyy, mut olin laiska :D ja jouduin sit maksaan siitä..

      Poista