torstai 15. elokuuta 2013

first match

Ui ui, tää on jotain niin täydellisen kuulosta!! Noh joo, ei saa innostua liikaa vielä, ku ei se perhe oo ottanu ees mitää yhteyttä muhun vielä ainakaa, mut kuulostaa vaa niin hyvältä, ettei voi uskoa todekskaa!

Joo, elikkä mul on nyt jo cultural carelta ensimmäinen match tullu, perhe kuulostaa paremmalta ku hyvältä (:

Mutta palaan nyt ekaks tähän alkuviikkoon, mut on siis hyväksytty ohjelmaan, vasta maanantaina ja nyt mul on jo eka perhe matchattuna, ni täl järjestöl tää vaa toimii!


Maanantaina siis Mari toimistolta soitteli mun suosittelijat läpi ja soiteltiin vuorotellen toisillemme, et sain kaikki suosittelijat vastaamaan, koska toi cultural caren suomenkielinen toimisto toimii vissii ruotsissa tai jotai sen ruotsin toimiston alaisena jotenki, ni sit se numero, mistä ne soittaa cultural carelta, ni ei oo suomen suuntanumerollinen puhelinnumero, mut joo nyt asia kunnossa ja Mari laitto mun hakemuksen Bostoniin jenkkilän toimistoon luettavaksi ja siellähän se sit vissii se au pairien ja perheiden matchauski tehää.

Tiistaina Mari soitteli mulle kerto, että mitä tästä eteenpäin tulee tapahtuu ja et postissa on tulossa au pair handbook ja jotai muitaki papereita.

Sit sielt vissii keskiviikkon tuli sähköpostia, että jenkkien päässä ne haluis, et kertoisin enemmän mun astmasta, mikä nyt tosiaan on ihan olematon, se on vaa diagnosoitu mulle, mut se ei vaikuta mun elämää mitenkää, paitsi silloin ku oon kipee, ni joudun sumui vetää, mut ei muuten.

Noh tänää sit tuli postissa pari paperia suomeks, missä oli kai tiivistetty jotai tärkeitä asioita ja sit tuli lääkärintodistus pohja, mikä ei saa olla 3 kk vanhempi, lähtöpäivään nähden, elikkäs, mun tosiaa pitää se lääkärintarkastus uudestaa käyä. ja sit oli se au pair handbook, joka tosiaa on kaheksankymment sivunen englanninkielinen kirja. Siel on oikeestikki jo jotai uutta tietoo, mutten oo viel kovin pitkälle päässy, ku teen kaikkee muuta kokoaja..


 Esim tuol handbookissa on lista kysymyksiä, mitä voi kysyä perheeltä, ku se soittaa, mun mielest ainaki tosi hyödyllinen, ku mä oon ainaki tosi huono keksii mitää kysymyksii tollee, ku pitäs vaa kysyä kysyä kysyä, et mä mielummin kyselen sitte, ku asia tulee ajankohtaseks, mut joo tietty ymmärrän, et tää on vähä eri tilanne, ku nyt pitäs oikeesti löytää se täydellinen perhe..


Sitten se tän postauksen tärkein juttu, elikkä se mun eka match!! (:

Perheesee kuuluu, suomalainen äiti, jenkkiläinen isä sekä heidän muutaman kuukauden ikäinen tyttärensä. Tää perhe olis niin mun tyyppinen, ettei mitää rajaa, olisin niin innoissani, ku pääsisin hoitamaan vaan vauvaa ja näkee kuinka se kehittyy ja oppii kaikkea uutta! Olis super siistiä! Luonnollisesti puhuisin vauvalle suomea, että hän oppisi sitä.



Ja tää perhe asuu San Diegossa, että ei siinä paikassakaa olis mitää valittamista!! Suomeks, seki olis ihan täydellinen!!



Perheen ainoa miinus on, että heillä on koira, ja mää oon vähän koirille allerginen, että jos perhe muhun yhteyttä ottaa, niinku toivon, ni koirasta mun pitää heidän kanssaan jutella, koska en usko, että koira esteeksi tulis, jos mun oma huone olis sillee, että se koira ei sinne pääsis, ni mä voisin nukkua hitusen paremmin ehkä, mut kyl mä muuten uskon, et jossei se koira oo mikää erityisen paljon allergiaa aiheuttava koira, niin siitä ei ongelmaa tule (:

Must tuntuu, et hehkutan nyt vaa tät järjestöö nii paljon ja kaikki on ihanaa, et enköhän mä täält pilviunelmist viel tipu, mut saa sitä unelmoida ja välil elää hetkessäki (:

Tulen taas kirjottelee, ku jotai auppari asiaa liittyen tapahtuu, toivottavasti siis mahd nopee!

- Hanna

4 kommenttia:

  1. Hei vähän siistii löytää jonkun blogi, joka on jossain välissä matchattu samaan perheeseen :) Tai no noi oli mun final match :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No toi kuulosti mustaki niin täydelliselt, mut se kaatu siihe koiraa.. :/ onnea sulle hirmuisesti, toivottavasti mäki joskus löytäisin sen oikeen perheen mulle :)

      Poista
    2. Tsemppii tosi paljon tohon match prosessiin! :) Kyllä sä viellä sulle sen täydellisen perheen löydät!

      Poista
    3. Kiitti, nii mäki toivon :) alan tulla koht vaa epätoivoiseks tän kans :D

      Poista