sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

(:

Asiat etenee hitaasti mutta varmasti täällä päin (:

Sain mun vikan suosituksen vihdoinkin, sen kans oli pienii ongelmia aluks, mut nyt se onki sit eri henkilöltä, kun aluks piti olla. Mutta tärkeintä on, että minulla on se!! Oon niin happy, ku olin jo melkee heittäny kirveen kaivoon, ku oli vähän vaikeuksii sen kans, mut sit mä aattelin, ettei mun tän hetken isoin unelma voi kaatua yhteen suositukseen.







Joo no se video.. Se on jo suunniteltu, mut se päivä ei käynykkää, joten se on viel tekemät, mut nyt tehää se keskiviikko aamun oikeesti, ennne ku meen töihin! Mun kaveri pääsee samal leikkii sen veljen poitsun kans, ni nyt se tulee onnistuu (: oon varma!

Soitin nyt sinne allianssille, ku jotenki koin olevani hirveen yksin tän mun hakemuksen kans, eikä ne mulle tosiaa vastannu sähköpostiin, mitä ihmettelin hirmusesti.. Ni nyt sain kaikki sil hetkel painaneet pienimmätki kysymykset kysyttyy ja saan kuulemma laittaa sen mun väliaikasen todistuksen sinne hakemukseen, jos se näyttää ees vähän viralliselt.. :D tai niin se mulle sano..  ku virallisen saan vast toukokuun vika päivä, siis amiksen todistuksen, minkä ansiost pääsen (toivottavasti/mahdollisesti) siihe toisee ohjelmaa, mistä saa sen vähä isomman "taskurahan".

Se auppari jutuist, ne ketä ei kiinnosta muut, ni ei tarvi lukee täst eteepäi ;)

Elikä mul on vika työharjottelu menos nyt ja ku ne nuoret on päivät koulussa, ni mun työhän on sen takia iltatyötä.. Eli mun sosiaalinen elämä kärsii ja kaikki asiat pitää hoitaa aamulla, ja mul on täl hetkel huomisest eteepäi, ni seuraava vapaapäivä joskus hamas tulevaisuudes, et 30.4. asti mul on nyt tullu vuorot mun työharjottelupaikast sekä mun työpaikast, joka on myös iltapainotteista, ni sinne asti mul on ainaki täl hetkel töitä, ilman vapait, et välil mä itekki mietin, et miten mä jaksan, mut pakko on opiskelijan käydä omiski töis, en mä osais elää nii pienel budjetil enää, ku oon tottunu siihen, et töissä käydään.  Ja se vähänenki vapaa-aika pitäs nyt käyttää koneen parissa - tehden koulun viimesiä tehtäviä - ei bloggaillen, mutta.. siitä voi aina joustaa ja tehä ne sit vähän myöhemmin (: ku opettajien pitää olla vast 15.5. antanu kaikki arvosanat, ni sitä ennen kerkee mainiosti tehä viel vaikka ja mitä! No ei, kyl mä pyrin tekee niit nyt vähän aikasemmin, vaik se olis niin mun tyylist jättää kaikki sinne viimesee iltaa, milloin se täl kertaa luultavasti olis liian myöhäst.






Mul on tavotteet mihin painoon/kuntoon pyrin ennen jenkkeihin lähtöä ja jenkeissä on vaan tavotteena, ettei se siitä sitten ihan hirmuisesti nousisi! Mua vähän se jenkkien ruokaki välil mietityttää, ku ennen saatoin syödä, vaik joka päivä jotai ällöö roskaruokaa ja nyt ku oon päässy siit eroo ja mua lähinnä ällöttää kaikki mäkki-ruoat, ni toivon, ettei mun tuleva perhe söis kokoajan jossain ulkona, koska ulkona syödessä käy helposti niin, ettei mieti, paljon se ateria sisältää kaloreita vaan ottaa jotain, mikä kuulostaa/näyttää hyvältä. Vaikka jonkun aupparin blogista oon lukenu, et niis ruokalistois jenkeis lukis kalorit, et paljon mikäki annos sisältää kaloreit, ni se ehk rajottaa mun elämää hieman, ku en pysty sivuuttaa tarkkoi lukuja. Eli jos siel ei lue, et paljon jossain on kaloreita, ni annan paljon helpommin itteni ottaa sitä, ku jos siin lukee, ni pystyn hillitsee itteni (:  Ja sit toinen on, et toivon, et ne tekis ees joskus tai ostais ees kaupast terveellistä ruokaa, mistä mä voin ihan hyvin tehä terveellistä ruokaa itelleni ja lapsille, et se ruoan tekeminen ei tuu olee ongelma. Mut sit alan itkee, jos perheessä syötäis tyylii joka päivä esim. jotai ranskalaisii ja nugettei, hyi! Niitä voi syyä joskus, harvoin, ei ees kerran kuussa, mut hyi!

Te, jotka ootte lähös sinne jenkkilää asumaa, ni ootteko miettiny niit ruoka juttuja siellä? (: mitä odotuksia teil on tulevan perheen ja muutenkin ruokailutottumuksista sielä?

JA ihmiset, jotka ootte sielä nyt, jos joku sattuu lukemaan, ni mitä odotuksia sulla oli ennen jenkkeihin lähtöä ruoan suhteen? ja onko mielikuvat ruoasta sielä puolella maapalloa olleet oikeita? Mitä te syötte normaalisti? (:

Kommentteja on aina kiva saada!  

Ihmiset, jotka on tuntenu mut pitempää, ni jos oisin tollasen teksin kirjottanu jostai ruoasta, esim. vaik kaks vuotta sitte, ni ne ei ois uskonu, et se olis mun kirjottama! Mut nykyää mä oikeesti pyrin elää terveellisemmin, enkä vaa sen ulkonäön takia, vaan myös oman terveyteni, sen takia mä lopetin tupakanpoltonki, no joo au pair vuosi oli hyvä syy lopettaa, mutta olin mä miettinyt sitä jo pitempään, en vaan ollut saanut aikaiseks. Ja kun ihmistä painostaa tupakanpolton lopettamiseen, ni se ihminen polttaa viel varmemmin, ku ihminen ketä ei painosteta. Se lopettamiseen painostus ei auta, ei sitte tippaakaa!  

 Ja täs on pari tämmöst "motivaatio" kuvaa, etenki mulle itelleni, et voin tulla tänne kattelee :p



Mä rakastan käydä lenkillä, mut nää kuulostaa niin mun hyviltä tekosyiltä, ni oli pakko laittaa tää tänne!

Joo-o, lukeekohan tätä kukaa loppuu asti :D noh, tää oli vähän tämmöi, ei niin au pair juttujen täyteinen postaus, mut joskus tulee näitäki (: etenki ite on sit kiva lueskella myöhemmin, et mitä silloin on ajatellu! Ja kiva, jos jotai kiinnosti..

- Hanna

11 kommenttia:

  1. Mulla ei oo toho terveellisyyteen oikeestaan mitään lisättävää.. oon alkanu käymää nyt juoksemassa ja sitkun mulle löytyy se perfect match ja tiiän mihin oon menossa ja millon. niin alan juoksee joka toinen päivä lähtöpäivään asti.. Että saisin semmosen kivan rytmin päälle ettei jenkeis sit laiskistu+etsin kuntosalin ja palkkaan personal trainerin jenkkien päässä. Et yritän säästää sen verran rahaa et voisin semmosen itelleni ottaa ku en todennäkösesti tuu pärjään muuten ja jenkkikilot on suuuri pelko :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, en oo ajatusteni kanssa yksin, jenkkikiloista.. :D ja mä oon nyt alkanu taas juoksee, kun noi ah niin ihanat jäät tuolt jalkakäytävilt on alkanu sulaa, ni uskallan taas mennä ja toi kuulosti kyl fiksult, et alottaa jonku "rutiinin" tääl suomes, ni sit sitä ehkä, toivottavasti jatkais sit siel atlantin toiselki puolel (: etenki, jossei sit salii vaik heti löytäiskää

      Ja joo, mä käyn nyt suomes salilla ja mul oli personal trainer täällä, ni se sali jotenki jäi ehk tost mun pohdinnast kokonaa, ku se on mulle jotenki nii arkipäivää nykyää, ku alotin vuos sitte mun "terveellisen" elämän kasaamisen, enkä halua, et se kaikki menee hukkaa mun jenkkivuonna :D mut must tuntuu, etten eläis enää, ees kuukaut, ni ilman salil käyntii, se on mun henkireikä (:

      Rahan säästäminen on kaikil jenkkeihi lähtevil aina puheena, ku siel sit haluis pystyy tekee kaikkee, mitä suomes ei raaskis ja ettei tarvis kokoaja miettii sitä rahaa (:

      Poista
  2. Mul on sama homma ton terveellisen elämän ja kuntoilun kanssa. Oon pian vuoden ihan tosissaan ottanu ton treenaamisen ja terveellisen ruuan syömisen huomioon mun elämässä ja oon kyl niin tyytyväinen tuloksiin, että toivon kovasti ettei koko homma mee kirjaimellisesti läskiks sit jenkkien puolella :D Mul on ollu aika säännöllinen rytmi salillakäymisessä, pyrin käymään 5-6 kertaa viikossa. Mut nyt oon 2 kuukauden aikana siellä vaan 3 kertaa koska loukkasin mun polven. Joten toivon, että saisin taas tosta rytmistä kiinni, nii olis helppo jatkaa sitä sit jenkeissäki. Suunnitelmana olis ainaki sit siellä lenkkeillä ainaki siihen asti et löydän hyvän salin ja varmaan kans ton personal trainerin. Mut saa nähä miten onnistuu koska vielä toistaseks mun jalan kans ei kyl juosta 5 metrii enempää :D

    Ruuassa taas sen verran, et muaki mietityttää vähän se et mitä tuleva perhe oikeen syö. Mut toisaalta, jos perhe käy usein ulkona syömässä ni sitte pitää ite vaan tilata jotain salaattia :D Ja voihan sitä aina pyytää perhettä ostamaan jotain terveelisiä ruoka-aineksia mistä voi sit ite tehä jotain ruokaa jos tarjolla muuten olis jotain mac n cheesee tms. Toivon niiiin kovasti et pystyn pitää tän mun nykyisen ruokailutottumuksen :)

    Toivottavasti täst tekstist nyt sai jotain tolkkua, väsyneenä töissä koitin edes vähän selkeetä tekstiä tähän laittaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu hyvin sai selkoa :D Toivottavasti sun polvi paranee, ku on se vähän muutenki kökköö, jos se rajottaa jotai muutaki tekemistä :( Ja oon mä saanu sellasen kuvan noist tän hetkisten au pairien blogeist, et tosi moni käy siel salil ja yms, mut pitää sit vaa löytää joku kiva sali, missä käyä, ni eiköhä siel tuu sit käytyäki (:

      Ja juu, niihä sitä voi pyytää, mut toisaalt ehkä iha alkuu, en hirveesti ehk kehtaa mennä tekee mitää suurempii toivomuksii, et sit on vähä syötävä, mitä hekin, paitsi jos ne tietty kysyy, et mitä mä haluun (:

      mut nii, en mä tiiä saako tästäkää viestistä mitää selvää :D

      Poista
    2. joo selvää sai sunki tekstistä :D
      Ja joo no totta kyl ettei siel ihan heti kehtaa olla pyytämäs perhettä tuomaan kaupasta mitä tahansa :D mut eiköhän neki ymmärrä jos nätisti koittaa sanoo et haluis pitää ittensä hyväs kunnossa/syödä terveellisesti :D Mut eiköhän toi ruokapuoliki hoidu siellä päässä ihan hyvin (: Mua enemmän vaa pelottaa ne kaikki herkut siellä! Molemmilla kerroilla ku jenkeissä on tullu käytyy ni oon sit syöny mun lempparikarkkeja sun muita ihan liikaa :DD Mut jos mä vaan pidän mun yks herkkupäivä viikossa -rutiinista kiinni sieläkin ni ehkä mä selviin :D

      Poista
    3. Haha, no mul toisaalt en tiiä, ku en oo ikin ollu mikää makeen syöjä, ni ei ehkä tuu siit makeest mikää ongelma, ku silloi aikasemmi olin niin perso kaikelle suolaselle ja rasvaselle, ni niistä mun pitäs vaa pysyy erossa :D

      Mut must kans tuntuu, ku oon sen pari kertaa käyny siel, ni on aatellu, et kerra täällä vaa eletää, eikä oo miettiny yhtää, et mitä syö, mut ehkä aivot ei ajattele samal taval, ku menee pitemmäks aikaa (:

      Must oli ihana tänää, ku olin töissä, ni yhe nuoren pojan kans juteltii, siis "nuori"=16-17-vuotias :D, ni jostai terveellisest ruokavaliost ja tälläsest, ni ku sanoin, et mä pyrin terveellisee ruokavalioo ja käyn salil ja lenkil, ni sit se oli heti sillee, et laihutatsä, sit mun piti selittää sille, etten ku haluun vaa pysyy terveenä ja kunnossa, ku enhä mä saa niille sanoo, et mä "laihuttaisin" ku oon kumminki suht normaali :D Sit se vaa siihe sano, et mistä sä muka laihutat, et ei mun mielest nainen saa olla mikää luuviulu, ni mulle tuli jotenki tosi hyvä fiilis sen sanoist, ku välil itteesä ei nää niin normaalina peilissä, ku joka paikast löytyy vähä jotai ylimääräst :D

      Poista
    4. Joo mullaki on välil toi suolanen herkku kyl "pieni" pahe :D mut ku on rajottanu sen herkuttelun yhteen päivään viikossa, ni pikkuhiljaa alkaa huomata ettei edes teekään mieli syödä mitään sipsejä tms. Itellä ainaki tulee aina kauheen huono omatunto jos syön mitä sattuu monena päivänä, ni seki rajottaa mun turhaa herkuttelua! :D

      Nii voi olla, et nyt ku tietää menevänsä asumaan sinne, ni asenne sen ruuan ja herkuttelunki suhteen on eri. Tietenki sitä voi alus olla sillee "jee syön tätä ja tota ku suomes ei oo" tms (ainaki mulla :DD) mut ehkä sit siihen "normaaliin" rutiiniin sit pääsee pian mukaan.

      Joo mullaki on kyl monet huomauttanu et ootpas sä hyvässä kunnossa ja et kyllä sun kehtaa nyt mennä sinne californian rannoille lomailemaan :D Totta se on, ettei ite huomaa mitään eroo, joten on kiva et sit muut huomaa ja sanoo siitä ni tulee hyvä fiilis :) :D

      Poista
    5. Joo mä oon kans huomannu ton, et ku on rajottanu sitä, ni ei tee enää nii paljo mieli, et ennen just sipsii saatto syyä useempanaki päivän viikos, mut nyt en muista, et koska viimeks oisin syöny (: ja ku siit tulee se huono omatunto mullaki, ni sit voi olla itestää ylpee, ku pääsee jonku mieliteon yli, eikä ratkee heti syömää :D

      noh, sen näkee sit, mut toivoa on, ettei hirmusesti lihois (:

      Poista
  3. Mäkin haluaisin pysyä siellä edes jotenkuten kunnossa, ja oonkin nyt päättänyt olla herkkulakossa lähtöön asti. Toisaalta tiiän, että on niin houkuttelevaa syödä vaan kaikkee ihanan näköstä ja makusta niin paljon ku huvittaa, mutta täytyy vaan yrittää syödä mahdollisimman terveellisesti. Mun perhe onneks syö ihan suht terveellisesti, ja yleensä kotona. Mutta veikkaan, että tulee kyllä syötyä ulkona kyllä aika usein, varsinkin kun se on kuitenkin niin paljon halvempaa kun täällä.

    Liikkumisesta aattelin, että käyn kesän ajan juoksemassa, kun siellä on kuulemma tosi kivat lenkkipolut meren rannalla, ja koitan tehdä lihaskuntoo kotona. Sitten joskus syksymmällä ajattelin liittyä kuntosalille. Tää siks, että en koskaan Suomessakaan saa käytyä kesäsin salilla, niin en usko että Jenkeissäkään pystyn.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ehkä pystyis toho herkkulakkoon, no joo, mun tän hetkisel elämäntaval, ni syön yleisestikki tosi vähän mitää herkkui, mut sit siit vähästä, mitä mä nyt annan itteni syyä, ni en mä siitä ehkä pystyis täysin luopuu! Joku alkoholin käyttö nyt tietty, et sitä oon yrittäny rajottaa minimii, ku siitähä ne suurimmat kalorit tulee ja sit ku alkoholin kans samas syssys tulee helposti sit syötyy, mitä sattuu :D Mut, sit tuol jenkkien puolel, ni se alkoholin käyttö on aika rajottunutta oletettavasti, kun en sitä 21-vuotta viel siellä olo aikana tuu olee.

      Joo, vähän ois oikeesti nii ihanaa päästä juoksee jossai meren rannal, mä eilen just mietin vissii sitä, et olis jotenki tosi kiva, et pääsis asuu johonki, mis on meri sillee suht lähel, ku sit se ranta on mulle kumminki vähä sellai paikka, mis sit saisin olla "yksin" ja rauhas ja sit tietty toi lenkkeily olis iha erilaista, ku tääl jossai meijä suomen asfaltti kävelyteil tai jossai metsäs.

      Ja mul kävi vähä viime kesänä kans se, et tuli huonosti käytyy salilla, mut katotaa, mitä tää kesä tuo tullessaa, ku mä kumminki oon kesän viel suomes, ni yritän parhaani.

      Poista
  4. Jep, sen Floridaperheen jälkeen iski kyllä itse toivottomuus! Senki takii en varmaa feelannu tota Virginia perhettäkään :/ nyt oon jotenki uudessa nousussa! Nyt perhettä kehiin vaa! Jeee :)

    VastaaPoista