maanantai 25. maaliskuuta 2013

Miten täällä edetään?

Kaks kolmesta suosituksesta saatu.. Sielt yhest paikast, mist mun piti saada, ni ei oo kuulunu mitää, se päiväkodinjohtaja sano mulle sähköpostii, että selvittelee asiaa, ni oletin, et niin se kans sit tekis, mut.. Pitää soittaa sinne tai sit mennä soittaa meijä naapurin ovikelloo, ku se on siel päiväkodis ainakin ollu töis tai sit mun yks tuttu kirjottaa sen, ku oon niitten lapsen kans ollu kans jonku verran, pitää nyt kattoa, mistä saan sen, kai mä nyt jostain, kun kahest paikast odotan sähköposti vastaust täl hetkel, mut ei mulle vastata.. :D et koht mul on varmaa sit niit suosituksii enemmä ja vähemmän.. (toiveajattelua)




  •  Hakemuslomake
  • Kirje isäntäperheelle
  • Rikosrekisteriote
  • Oma "passikuva"
  • Osa lastenhoito kokemuksista
  • Tupakanpolton lopettaminen
  • Loppujen lastenhoitokokemus tuntien selvittäminen koululta
  • Opettajilta suositusten kysyminen
  • Suosituspaperin lähettäminen parille suosittelijalle
  • Soittoja entiseen työpaikkaan, sekä perheisiin, missä on käynyt vahtimassa lapsia
  • Ajokortti ja passi kopioiden ottaminen ja lisääminen hakemukseen
  • Yksi suositus!!
  • Lääkärin varaaminen
  • Hammaslääkäri
  • Näöntarkastus
  • Kuva omasta perheestä
  • Kuvia minusta lasten kanssa
  • Todistus koulusta (sen saan kyl vast touko-kesäkuun vaihteessa, kun valmistun ja pääsen ylioppilaaks)
  • VIDEO


Tää lista näyttää jo paljon paremmalt, kun viimeks ku tätä laittelin!! 

Nyt hyvii selityksii, miksen oo tehny jotain... :D

Eli, oon soitellu tänää ahkerasti lahen kaupungin terveysneuvoo ja sit viel oman terveysaseman palvelunumeroo, mut ne sano, ettei oo niitten asia, mee yksityiselle! Ja sit vaik olin selittäny koko jutun, et mul on se valmis pohja, mikä on englanniks, minkä oon saanu järjestölt, ni se ei menny sen naikkosen jakeluu siel puhelimes, se sano, et sä oot yläasteel saanu lääkärintodistuksest viis kopioo, ni käytä niitä. Oli vähän elämäänsä ja työhönsä kyllästyny puhelinpalvelija.. 

Meil on koulus niin vaikeesti järjestetty opiskelijaterveydenhuolto, eikä siel oo koululääkäri _ikinä_ paikalla, ni en sais sitä todistusta sieltä kautta viel varmaa tän vuoden puolella.. Elikkä, mä huomen sit soittelen vissiin yksityiselle ja maksan itteni kipeeks (:


 Noitten muitten asioitten suhteen oon vaan niiiin saamaton ja kiireinen.. Must tuntuu, et mul on kokoaja kauhee kiire, vaikka ei mulla kyl oo! Kyl mä tänää vähä jo suunnittelin mun videoo, ku haluisin ainaki osan siitä kuvata ulkona, ku tuol nyt viel on tota lunta maassa, ni saisivat vähä nähä meijän, ahh niin ihanaa, kamalaa talvea! 






Vaikka mä kuinka vihaan talvea, ni mä rakastan joulua! Mä oon niin jouluihminen, kun voi vaan olla. Mä rakastan ostaa lahjoja toisille, vaikka se ei nyt mitää helppoo aina ookkaa ja sit niit on tietty myös kiva saada.. :D Toisaalt, ens joulun mä en toivottavasti oo täällä ja tulee ihan erilainen joulu, ku on aikasemmin ollu. Me ollaa kerran oltu porukoitten ja mun yhen siskopuolen kans Thaimaas joulu, ni ei toi varmaa nii shokkina tuu, ku en mä kuitenkaa syö suomalaisii jouluruokii muuta, ku kinkkuu ja maksalaatikkoo, ni ehkä mä pärjään ilman niitäki! 






Joo, okei kyl toi jenkkien homma menee vähä överiks.. :D 


Joo mun puheeest on ehk huomannu, et mä en haluis mihinkää sellasee paikkaa, missä tulee talvi! Sitten, kun pääsen siihen perheen etsimis vaiheeseen, niin kyllä mä etin perhettä enkä paikkaa, mutta onha se aina plussaa, jos siel ei menis vaikka koko vuonna pakkasen puolelle (: mä olisin niin onnellinen, mut katsellaan. 



Miten täs näin käy aina, et kirjottelen aina myöhää illal, ku mun pitäs olla nukkumas.. Nyt lopetan tän jaarittelun :D 

- Hanna



1 kommentti:

  1. Moikka Hanna! Sori ku vastaan näin myöhään. On ollu kiirettä ja oon datannu vaa ipadil ja sillä on niin vaikeeta kirjoittaa kommentteja:/ mutta niin, syksyllä kirjoitin suomi, enkku, terveystieto. Niistä tuli arvosanat C,C,M. Feilasin suomekielen ja enkun ihan totaalisestii joten kirjoitin ne uudestaan nyt keväällä ja nyt näyttää kyllä paljon paremmalta! Suomesta voi tulla siis E jos en vaan mokannu mun kirjoitelmaa. Nyt keväällä kirjoitin äikän (ruotsi mulla) ja sitte maantiedon. Äikän preliminäripisteet tuli ja huonostihan se oli menny, mutta ainaki oon läpi ja musta tulee ylioppilas! Luulisin että sieltä tulee B, hyvällä tuurilla kyllä C. Oon puhunu skypessä yhen perheen kans aikaisemmin, puhuttiin kaks kertaa. Eka puhuin sen äidin ja niitten nykyisen au pairin kans ja sitte vaan äidin. Olihan se eka kerta aika hirvee, ja en tienny mitä piti sanoo ja näi, mutta ei siinä mitään :D nyt ku keskustelin floridaperheen kanssa, keskustelua synty ihan luonnollisesti ja ei jännittäny yhtään! Oli itseasiassa aika kivaa jutella! Muistat vaan sanoa jos et ymmärrä ja haluut että ne selittää! Esim. floridaperhe sanoi tossa pari päivää sitten jonkun ihan oudon sanan ja sit vaa kysyin et mitä se tarkottaa ja ne selitti :) ja sit voit tietty aina sanoo että et oo tottunu puhuu englantia ja et et aina löydä sanoja :D onneks mä osaan englantii sillai kuitenki semi hyvin että ymmärrän ja osaan vastata ihan normaalisti, meil oli nimittäi vaihto-oppilas pari vuotta sitte ja senkans puhuin aina enkkuu :D Ja siis perheessä on sellaiset työajat että sä oot periaattees töissä 8-20 mut siin välis on kaks kahen tai kolmen tunnin taukoo. Ja sitte vielä töissä lauantai aamu tai ilta. Ja yks ilta viikos ois vapaa. Mutta nää työajat ei kyllä pitkän pohdinnan jälkeen oo enää mikää ongelma! Nyt ne lähetti viimeyönä meiliä että tahtovat skypetellä taas jotta mä voin puhuu niitten vanhimmalle pojalle! Huhhu, on tää kyllä yhtä edestakas menoa :D Mutta katsoo nyT:)! Hui että tuli pitkä kirjoitus!

    VastaaPoista