perjantai 15. maaliskuuta 2013

Itse saamattomuus..

Ääh.. Joo mul oli tavotteena, et maaliskuun loppuu mennessä olis hakemus menossa eteenpäin.. Nyt kun tuolt järjestölt ei kuulu mitää, en tiiä, et pitäskö mun soittaa sinne, vai mitä teen, ku koen tarvitsevani tukea ja apua, ku en allianssist tiiä, et mitä kaikkee mul pitää olla sit valmiina, ennenku sielt otetaa yhteyttä, niinku ne on sanonu tekevänsä..

Oottelen edellee niitä suosituksia takaisin, joten tää ei nyt etene mistään suunnasta ja turhaudun :(



Joo ja otsikko viittaa siihen, kun en saa itekkään mitään sitten tehtyä! Tää mun murheen kryyni on se video, oon kattonu youtubest muitten tekemii aupair videoit, mut jotenki must se on vaa tosi hankala alottaa ja en tiiä, et millasen videon mä tekisin, et saisin siitä oman näkösen.. Otan apuja vastaan, ainaki pari, jotka tät lukee, ni tiiän, et ootte sen tehny ;)

Ja nyt mun on pakko hehkuttaa!! JEE JEE, vikat ylppärit oli tänään ja nyt mun ei tarvi avata mitää lukio kirjoja, toivottavasti, enää koskaan! 

JA JEE JEE, sain eilen vikaan harjotteluun työharjottelupaikan, perhekodista, johon meen harjotteluu huhti-toukokuuks, et nyt alkaa näyttää siltä, et mä valmistun molemmista kouluista. Ja oon pysyny ryhmän mukana, joten kolmessa vuodessa on nyt näyttää, et kaikki tulis valmiiks! 

Ennen, ku saan paperit, kummastakin tutkinnosta, ni ei mun jenkkeihin lähtö toteudu. 


- Hanna

12 kommenttia:

  1. mä tein videon silleen että suurimmaks osaks kuvasin sen jostain takan reunalta, en halunnu ketään hihittämään kameran taakse ku puhuin enkkua :-D kuvasin siihen neljä kysymystä: kuka olen, minkälainen olen, mistä pidän, ja miksi haluan au pairiksi. sitten lisäsin videota kun leikin koirani kanssa, esittelin hieman taloani, kun tanssin (tai no hyppelen ympäri) ja laitoin kuvia minusta ja eri lapsista (hyvä olisi jos pystyisit kuvaamaan lasten kanssa, mutta mulla ei nyt ollut mahdollisuutta) ja sitten vielä esittelin koko perheeni videolla jossa tein jotain hassua joka perheenjäsenen kanssa. tuli aika oman näköinen ja en ollut mitenkään suunnitellut aikaisemmin mitä teen joten otin vaan yhen iltapäivän ja kuvasin kaiken silloin ja ihan hyvä tuli. joten vinkkinä vaan että kuvaa kaikki samaan aikaan ja editoi heti, muuten sen tekeminen kestää 100 vuotta... laitoin kans good feeling musiikkia taustalle owl city ja carly rae jepsen good time, niin tuli aika positiivinen video hehe :)
    tsemppiä!!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, no mul on kans vähä toi sama, etten haluis, et kukaa muu kuvaa sitä, koska siit ei tuu mitää, ku alan sit ite kainostelee siin enkun puhumises ja sit just joku toine hihittelee siel kameran takana :D mutta, en mä saa/osaa tota yksinkää tehä, no ehkä sit siin kokoamis vaihees, ku ei tarvi enää miettii, ni sit voin pyytää tyylii meijä iskält apuu, ku se on tollai tietokonenero, mitä mä en tosiaakaan ole..

      JA kiitti vinkeistä, mä oon aatellu, etten haluu sellast videoo (ainakaa kokonaa), et missä mä höpöttelen ja kuvaan vaa sitä, ku höpötän, siihen en tulis olee ikinä tyytyväinen, et jotai video pätkii varmaa, ehkä, joskus kuvaan ja sit yhistän ne siihe mun höpötyksee, tai iskä yhistää :D

      Ja kiitti!

      Ja tsemppiä sullekin vikoihin kirjotuksiin (mulla ne on jo ohi, JEE) ja perheen etsimiseen! Kyllä säkin löydän sen sulle "täydellisen" perheen, ei kannata hätäillä! Kirjotusten jälkee sul on enemmän aikaa paneutua ja sit varmasti ku se stressi menee ohi, ni kattoo asioit eritaval ja nii, en tiiä mikä tos lausees oli nyt pointtina, mut kuitenki! Kyllä sulle löytyy hyvä perhe, sitten kun sen aika on (:

      Poista
  2. Muhun otettiin yhteyttä kun olin saanu koko online hakemuksen tehtyä. eli videota ja sitten niitä suosituksia myöten.. Eli periaattees kaiken siel nettisivuil pitää olla täytettynä.. ja sitten ne ottaa au pair in americast yhteyttä jos on jotain kohtia mitä pitää vielä parannella ja muuttaa :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo okeii, kiitti (: noh, kai sit pitää sit vaa oottaa tai jos nyt tulee jotai, ni soittaa ite sinne! En mä kumminkaa jaksais mitenkää alkaa vaihtaa mitää järjestöö tollasen jutun takii, nyt ku on kuitenki musta riippuvii asioita, ku en oo saanu sitä loppuu asti tehtyä. Oliks sul lääkärintodistukset yms jo kans silloi, ku ne otti vast yhteyt? (: Ku jos oli, ni mun pitää alkaa koht pommittaa jotai, mistä sen lääkärin saisin.. Kävitsä ite kaupungil vai yksityisel?

      Ja oon kyl lukenu sun blogia, mut en jaksa nyt muistaa, enkä mennä kattoon sieltä, ni koska sul on tarkotus/tavoite päästä lähtee tuonne rapakon taakke? (:

      Poista
    2. Joo.. mulla oli siel sivuilla ihan kaikki :) Kaikki dokumentit mitä pitää ladata vaan sinne. Pommittelin kyl allianssii aika paljon kaikilla kysymyksillä.. niillä meni salee hermo muhun ku kysyin kokoajan jotain :D
      Kävin lääkärintarkastuksessa ihan vaan terveyskeskusksessa, etten käyny missään yksityisellä. Soitin terkkarille ja selitin, että tarvisin aupair hakemukseen lääkärintodistuksen ja että mulla on omat lomakkeet mukana. ja sain sitten johonki kuukauden päähän ajan. Mulla meni kaikki ihan päin puita ku jouduin hakee sit jäykkäkouristus rokotteenki uusiks jne :D

      ja toi ajankohta on mulle ihan auki... luulin et tää hakuprosessi menis smoothimmin, joten laitoin sinne sivuille,et oon valmis lähtee maaliskuun puolenvälin jälkeen. Mut sittenku toi hakujuttu on ohi niin lähen heti ku saan hyvän perheen :)) + että joudun hoitaa sen viisumin vielä.. niin toivotttavasti toukokuus viimestää :D

      Poista
    3. Okeii (: pitää nyt sit yrittää varaa sitä ja ääh, miksen vaa saa aikaseks.. :D Okeii, no mä oon lähettäny yhen sähköpostin niille, mihin ne ei ikinä oo vastannu, mut lähetitsä ne kysymykset sähköpostil vai sielt jostai sivujen kaut? (:

      Joo mullakaa ei varmaa oo mitkää rokotukset voimas, et tsemppii mulle vaa :D

      Toivottavasti löydät nopeesti sen oikeen perheen ja pääset lähtee! (:

      Poista
  3. Suosittelen soittamaan sinne järjestölle! Ne on auttanu jo monia aupaireja ja auttaa varmasti mielellään suakin :)

    Mullakin toi videon tekeminen oli varmaan se vaikein juttu ja lykkäsin sen tekemistä koko ajan. Sain sen kuitenkin sitten tehtyä äitin ja veljen avustuksella ja ihan hyvä siitä kai tuli :D Kerroin siinä ihan perusjuttuja itsestäni ja sit kans äiti kuvas kun tein mun pikkuveljen kanssa kaikkia eri juttuja (esim. piirsin, pelasin, leikittiin ulkona). Eli rohkeesti vaan alat kuvaamaan pätkä kerrallaan niin saat sen valmiiks! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, jos nyt tulee viel jotai ongelmia, nii sitten varmaan soittelen, ku tos järjestös on ollu vissii vähä tuota, et eka pitäs olla kaikki tehty, ennen ku sieltä suunnalta otetaa yhteyttä.. (:

      Okeii, mun pitää vaa saada itteeni niskast kiinni ja alkaa suunnittelee, et mitä mä siin kerron ja millasen siit teen, varmaa se on se suurin kynnys täs hommas, ei ehkä se ite kuvaaminen!

      Kiitti vinkeistä!

      Poista
  4. joo siis paikkana aivan ihana mutta 3 1-3 v lasta ei huhhu! mä hoidan nyt yhtä 1,5v ja sitä ei voi uskoo kuinka paljon tekemistä niin pienen lapsen kanssa on. se on kokoajan menossa ja jos silmä väittää sekunniksi niin se roikkuu jo kattolampuissa ja näitä tapauksia tässä perheessä ois kaks + sitte vielä se kolme vee eli ois aika crazyä menoa...! ja sitte työajat täs perheessä on kyllä ehkä surkeimmat mitä voi olla jos ymmärsin oikein. mutta joo mun matcheissä on joku elektroninen vika koska oon matchattuna kahteen perheeseen mikä ei oo mahdollista joten nyt CC työntekijät yrittää selvittää että kumpaan oon oikeesti matchattuna koska vaan tää florida perhe näkyy mun profiilissa, joten saa nyt nähdä että oonko ees oikeesti matchattuna siihen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, okeii, no teknisii ongelmii on aina.. :D

      Joo mä tiiän, et ton ikästen kans se on aika vilskettä :D mut ois must ihanaa, et ois ees yks tollai pikkunen siin perhees, mihin ehkä tuun joskus pääsee.. ku noitten pienempien kans mä koen enemmän olevan siin hommas, mitä tykkään tehä! (:

      Tsemppiä, kyllä se siitä!

      Muute sitä vaa mietin, et haluutko et vastaan sulle, ku kirotat jotain, ni sun blogii vai tänne näin, ku sä ite vastaat aina tänne :p Jos nyt ymmärrät, mitä tarkotin :D

      Poista
    2. Tietty, jos mä sun omaa blogii vastaan, ni näät sen kommentin ainaki nopeemmi ;D

      Poista
  5. Joo kirjota vaan ihan mihin vaan! Kyllä mä aina tajuun tulla tänne katsomaan, vaikka välillä unohdan kenen blogiin ja mihin julkaisuun oon kommentoinu niinku nyt tajusin tulla tänne katsomaan nyt vasta :D. Mut joo nyt on skypedate huomiselle Floridaperheen kanssa, joten saapi nyt nähä! Perheellä on kyllä aika huonot työajat joten mun pitää kysyä niistä ja näin:)

    VastaaPoista