tiistai 5. maaliskuuta 2013

Yksi askel eteenpäin!

Tänään on ensimmäinen suositus saatu, pari pitää vielä hankkia, mutta nyt on se ensimmäinen saatu jo takasin päin!

Suosittelijat on jo kutakuinkin tiedossa, mutta heitä pitäisi vaan nähä ja saada suosittelu-paperit hoidettua, vasta sen jälkeen tää homma pääsee varmemmin etenemään.

Nyt oon vähän kipeenä ja päällimmäisenä stressaa ens viikon ylppäri kirjotukset, joihin pitäisi lukea, vaikka mitää tuskin on enää tehtävissä :D luettu on joo, mutta ei varmaan tarpeeksi. No, nyt on eka tehtävä saada itteni terveeks ja sitten ylppärit ja sitten täysillä eteenpäin hakemuksen tekemisen kanssa!



4 kommenttia:

  1. hei onnee ylppäreihin! mäki oon heittäny jos hanskat tiskiin. oon lukenu ehkä 3tuntia maantietoa tähän asti ja en kyllä osaa sitten yhtään mitään... no onneks on viikko aikaa. millä järjestöllä oot menossa? ite oon just matching vaiheessa ja yritän löytää ittelleni jotain unelmien perhettä, se on vaikeempaa ku olis uskonu... onnea hakemuksen tekemiseen! mulla meni siihen jotain 2 kuukautta, joten tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kiitti! Huomen olis vika eessä, enkku, pahin.. :D noh, toivotaan parasta, pelätään pahinta.

      Mä oon lähös allianssin kautta, ja välil mul tulee epätoivo, ku sielt on tullu se joku info paketti tost hakemuksen tekemisestä, mut sielt ei oo kuulunu muuten mitää muuta ja ääh.. välil mietin, et pitäskö vaihtaa järjestöö, mut sit toisaalt toi tuntuu taas oikeelt järjetölt mulle, ku esim cc, ni sehä on ef:n kans jotenki yhteydes ja mul on ef:st paljo huonoi kokemuksii itelläni, ni en sit haluu sen kautta ja nii.. emmä tiiä, kauheen pitkä selitys tuli nyt tost järjestöstä.

      Tsemppiä siihen! Mua pelottaa sekin, että en löydä perhettä, ku oottelen nyt niit suosituksii lopuilta, ni tää ei etene yhtää, ni panikoin vaa itekseni. Etten sais sit hakemust ikinä valmiiks. Mä oon nyt tehny jo varmaa melkee kolme kuukaut, mut tosiaa teen kaksoistutkintoo nyt, ni mul on ollu pari muutaki asiaa täs tehtävän, ni tää on jääny vähä taka-alalle.

      Mut toisaalt mul on lähtö "vasta" syksyl, joo tosi hyvä tekosyy.. mut oon hyvä keksii tekosyit, ku oon niin viimehetken hiihtäjä. :D

      Kunnon romaanin sain aikaseks..

      Poista
  2. Joo hehe kirjotan normaalisti blogia ruotsiks joten mun kaverit kapinoi mua vastaan kommentoimalla ruotsiks, mut anyway. :)

    Siis joo mä oon kuullu kans paljo huonoa EFstä mutta sitte mulla on yks entinen työkaveri joka oli CCn kautta au pairina ja se suositteli. Ja pakko sanoa että oon ollu tosi tosi tyytyväinen! Ne soitti mulle heti ku olin osoittanu kiinnosusta ja kyseli kaikkea ja nyt sieltä toimistolta ollaan puhelimitse ja sähköpostitse yhteydessä muhun monta kertaa/ viikko! Tääki viikko on puhunu puhelimessa 5 kertaa ja meilannu yhen kerran. Sieltä työntekijät tosin meilailee ihan vaan että "toivottavasti sulla on ollut kiva päivä, muistathan ottaa yhteyttä jos tulee kysymyksiä". Ja mulle noita matchejä on tullut tosi nopsaa heti sen jälkeen kun oon poistanu jonkun perheen, joten omasta kokemuksesta tähän asti täytyy sanoa että oon digannu tosipaljon! Uskon kyllä et allianssi on myös hyvä järjestö, ne vaan lennättää aupaireita niiiin moneen maahan että siellä varmaan kestää vähän kauemmin hoitaa asioita! mutta jos oot lähössä syksyllä niin ei sulla kauheen kiire vielä oo :)

    mutta siis niin, perheen valitsemisesta. mulla on tähän asti ollu 5 matchiä. Näistä viidestä oon skypetelle yhden perheen kanssa. 3 muuta oon itse poistanut sen takia että en tuntenut että tää perhe on mua varten, yks perhe on poistanu mut, ja sitte tää kenen kanssa skypettelin niin ne valitsi toisen au pairin, tosin ei se mua haitannut. Mun entinen työkaveri on antanu mulle paljon vinkkejä perheen valitsemiseen ja yks niistä oli että perhe jossa on viikonloput vapaana! se on ehk sellane mitä mä ite muutenkin arvostaisin suuresti. ja se että oma auto käytössä on kans tosi iso plussa! mutta siis niin, riippunee ihan siitä minkäikäisiä lapsia haluut hoitaa. Näillä kaikilla perheillä tähänasti on nyt ollu sillai että jos ois vaikka 3 lasta 3-9 v. niin sen 3 vn kanssa ollaan kotona koko päivä ja sitten vanhemmat lapset tulee iltapäivällä koulusta, joten tekisit sellaista klo 7-18 eli 9-10 tunnin päivää, mikä on sinänsä hyvä koska sitten saat kiintiön täyteen = viikonloput vapaiks, joten tää ois sellainen idylli mulle. sitte taas jos sulla on vaan kouluikäisiä lapsia nii voi olla että oot töissä 6 päivää viikossa esim 14:30-20:30. ja sit teet viikonloppunakin töitä jotta se 45h täyttyy, riippuu tosipaljon perheestä toki. mut eniten haluun kyllä tulla toimeen perheen kanssa, ja se että oikeesti tuntuu että "TÄÄ ON SE MUN PERHE" on mulle ehkä just nyt tärkeintä. koska mikään näistä viidestä matchistä ei oo viel tuntunu siltä että TÄNNE MÄ HALUUN! joten sitä tässä odotellessa:D mä oon nyt jo ihan hermona että löydänkö ikinä perheen...haha! onneks munkin lähtöön olis se 4kk niin kyllä tässä ehtii vielä 2kk etsii jos oikein huonosti menee... joo tulipa pitkä teksti, mullaki enkku huomenna joten meenpä tästä kattelee jotain enkkusarjaa jotta inspiroidun huomista varten! :):) ja joo jään seurailee sun blogia, ja kuka tietää, ehkä me asutaanki joku päivä samassa kaupungissa tuolla jenkkilässä :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo nii mä aattelinki, ku luin sun ton auppari blogin eilen, ku siin sanoit siitä, et oot aikasemmin/kirjotat jotain nytki ni ruotsiks :D

      Joo, mun yks kaveri joka mietti aikasemmin kans, et ois halunnu lähtee, mut sai koulupaikan, ni ei lähekkään, ni se oli kans vissii jotai cc:lt jotai lisätietoi postis tilannu tai jotai, ni sielt oltii melkee heti soiteltu, et oisko se oikeesti lähös ja jotain, mut sit mul paino toi oma kokemus nii paljo, ni aattelin, et ei tuu mitää.. Toivotaa, et tää etenee ees johonki suuntaa, et pääsen ees jonku järjestön kautta lähtemää syksyllä. (:

      Kiitti vastauksesta, kuulostaa iha fiksuilt perusteilt. Mä oon sitä ehk aatellu, et must ois kiva, et siin perhees ei ois enempää, ku kaks lasta tai max kolme, ku jotenki must on kiva keskittyy siihe, mitä ne lapset tekee ja yms yms yms, mut jos joku neljä lastaki ois, ni siinähä vaa oikeesti olis se lastenhoitaja, joka ei sit muuta teekkää.. Joo ehkä huomaa, et mul on alan koulutus, mut nii. Ja eihä sinne tosiaa oo järkee lähtee asumaa mihinkää perheesee, mikä ei tunnu siltä, et tää on se, mihin mä haluun mennä. Kyllä sä löydän sen oikeen perheen sulle ja mäki toivottavasti joskus.. :D

      Ni sulla olis tarkotus heinäkuus päästä lähtemää? (:

      Joo mä liityin myös sun blogin lukijaks ja eihän sitä ikinä tiiä :D Ois oikeesti siistii, et jos sattuis joku suomalainen au pair esim, ni asuu samassa kaupungissa, ni vois välil puhuu vähä suomeeki ja muutenki (:

      Poista