lauantai 17. tammikuuta 2015

Hawaii

Tarkoituksena oli kirjoittaa joka päivä, mutta se on nyt vähän jäänyt! Olen kuitenkin lomalla, enkä halua stressata, joten saatte nyt yhen postauksen Hawajista.

Tiistai-aamuna nukuttiin "pitkään" ja sen jälkeen syötiin aamupala hostellilla ja lähdettiin suuntaamaan kohti surffauskoulua. Siellä meillä oli kahden tunnin surffitunti, oli huippu hauskaa ja oon tosi onnellinen, että mentiin! Olin yllättynyt, että pystyin seisomaan sen laudan päällä ja se ei ollut läheskään niin vaikeeta kuin oon aina kuvitellut.. Naamahan sielä jo palo, että hyvin lähti loma käyntiin, haha.

Surffitunnin jälkeen käytiin hostellilla vaihtamassa vaatteet ja sen jälkeen mentiin hakemaan ruokaa. Syötiin jotain kiinalaisen tyyppistä, saatiin halvalla ja annos oli valtava! Siitä säästyi vielä seuraavalle päivällekin.

Illalla hengailtiin hostellilla, ku täällä tuntuu olevan joka ilta jotain menoa.

Keskiviikkona meillä oli ainoa päivä, kun ei ollut minkäänlaista suunnitelmaa. Aluksi oltiin lähdössä vaeltamaan hostellin porukan kanssa, mutta sitten kuultiin, että se on tosi rankka, että matkalla pitää hypätä kolme kertaa korkealta, niinku 20 metriä korkealta vesiputoukselta ja sit kiipeillä jossain kahen kallion välis ja mitä vielä. Päätettiin siis skipata, kuulosti huipulta, mut vähän liian raskaalta ja extrimelt!

Päädyttiin rannalle, oli kyl pilvistä, mut kyl nathalie sai itsensä poltettua! Hyvin meil menee, haha..

Käytiin uimassa kerran ja muuten vaa rentoiltiin.

Illalla tultiin takasin hostellille ja syötiin meidän leftoverit. Illalla oli yhden tytön syntymäpäiväjuhlat täällä hostellilla, niin vaihteeksi vain hengailtiin täällä. Yritettiin käydä ajoissa nukkumaan!

Torstaina oli herätys puoli 6. Oltiin tilattu taksi kuudeksi, mutta 5.40 taksikuski soitti olevansa pihalla, siitä pikaisesti sitten valmiiksi ja hypättiin taksiin. Oltiin tunti liian aikasin perillä ja oltiin jäässä, kun jouduttiin odottaa tunti, ennen kuin saatiin wetshirt? eli se paita missä snorklataan..

Tän jälkeen lähdettiin laivalla snorklausretkelle, olin ottanut matkapahoinvointilääkkeen, mutta silti tulin merisairaaksi hirveetä! Mentiin snorklaamaan ja olo tuli vain huonommaksi. Musta oli tosi outoa, että voi tulla huono-olo vedessä snorklatessa, takaisin veneeseen vaan ja hengailin vaan siellä.

Tokalla snorklauspaikalla kokeilin uudestaan, oli todella upean näköistä, mutta en mä siellä paljon pitempään pystynyt olemaan! Vähän harmittaa, että kulutin niin paljon rahaa retkeen, enkä edes pystynyt kunnolla nauttimaan siitä.. Olin aluksi tosi innoissani tuosta retkestä, mutta oli kyllä pettymys, kun voin pahoin!

Matkalla takaisin nukuin osan aikaa ja sitten nähtiin myös valaita! Oli upeeta ja yksi valas tuli todella lähelle venettä ja meni myös veneen alitse, huippua!

CSC_0237
CSC_0238

Kotiin päästiin yhden vanhemman miehen kyydissä ilmaiseksi, niin ei tarvinut ottaa bussia, mikä olisi kestänyt 2-3 tuntia. Aamulla maksettiin taksista jo 80 dollaria, kun bussit ei vielä kulkenut!

Meidän kyyti oli vähintään mielenkiintoinen, joku vanha mies, joka asuu hawajilla asuntoautossa, mikä oli super ällöttävä! Mutta meidän veneenkapteeni ja hänen vaimo tunsivat miehen ja sanoivat, että ollaan turvassa! Tää mies käy siin Lahainassa (kylä, missä me yövyttiin) tekemässä pyykit, kun se on 11 dollaria halvempaa kuin siellä, missä hän asuu.

Tämän jälkeen otettiin päiväunet ja sen jälkeen suunnattiin taas rannalle. Oli ihan kiva päivä siis.

Illalla hengailtiin hostellilla ja pakattiin kaikki tavarat.

Perjantaina aamulla checkattiin ulos ja hengailtiin vaa. Käveltiin ympyrää meidän kylässä ja sit käytiin lounaalla syömässä täytetyt letut, oli ihan hyvät.

Mentiin takasin hostellille, luin kirjaa ja otin päikkärit siin yhteisissä tiloissa.

Tämän jälkeen hotellin tytöt pyysivät meitä lähtemään rannalle katsomaan auringonlaskua. Vähän missattiin se, mutta oli kyllä hienon näköistä.

Rannalta mentiin takaisin hostellille ja viimeiset pakkailut ja vaatteiden vaihdot ja kahdeksalta illalla meidän kuski tuli hakemaan meitä ja matka kohti lentokenttää alkoi. Lentokentällä istuttiin joku pari tuntia, ne päästivät mut menemään ylipainoisen laukun kanssa, eikä tarvinut edes maksaa. Onhan tää meidän liikkuminen aika tuskasta, koska "käsilaukku" painaa kuin synti.
Nukuin suurimman osan ajasta lentokoneessa, välilasku meillä oli LA:ssa ja sieltä lennettiin New Yorkkiin. New Yorkin lentokentällä tavattiin Amanda ja Nathalien kaveri Anna. Sen jälkeen meidät haettiin ja heitettiin hotellille. Meijän hotelli on jossain New Jerseyssä, vähän kauempana New Yorkissa, mutta paljon mukavampi kuin edelliset yöt Hawajilla.

Nyt odotetaan pizzaa ja sitten olisi tarkoitus käydä nukkumaan, koska aamulla on super aikainen herätys.

- Hanna

1. Ohho!!! Onpa maailma pieni! Nukuin ton Nathalien kans samas huonees trainingschoolilla sillo heinäkuussa 2013 :D

1. Haha, onpa outoo!!! Et sä oot ollu jo niin kauan kotona ja silti tääl on viel sun extendanneit trainingschool kavereit :o