keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

MA-TI

Tässä taas alkuviikkoa, maanantaina aamulla jäin yksin poikien kanssa, ku A:l oli joku lääkärintarkastus, ni M meni sinne A:n kanssa. Mulle jäi tehtäväks hoitaa N kouluu ja K, aamu oli helpoin aamu tähän mennessä, kaikki meni ongelmitta, N oli istumas eteisen lattialla ja odottamas, et koska lähetää kouluu.. Syynä oli kyllä jalkapallo, minkä hän sai ottaa kouluu, jos mua kuunteli.. Tietty K oli helppo kanssa, ku veikka ei pelleilly!!

IMG_2712
Valmiina kouluun..

Vietii N kouluu ja lähettii greenlakee K:n kanssa, mistä alkaa tulla jo perinne, ollaa oltu monena maanantaina peräkkäin tuolla, siellä me nähtii Tiia ja Tiian kolme vee hostlapsi, siellä meni aika taas oikein mukavasti, leikittii leikkipuistossa ja sitte käytii rannassa kattomas sorsia.

IMG_2713
"Minä itse"
IMG_2714
Joku lomalainen lähetteli jalkakuvia..
IMG_2715
.. tässä tän töitätekevän jalat samalt hetkelt!

Sitte kotona meitä ootti rokotteen saanu väsyny vauva, jonka laitoin sitte nukkuun. K söi lounasta ja pelleili siinä jotain, sitte sain poitsun nukkuu, ni eiku samalla minuutilla A herää.. Great... Ei ärsyttäny yhtää, se siitä sitte, eiku A:n kanssa leikkimää ja harjottelemaan kävelyy ja hyvinhän se meni, neiti käveli ekaa kertaa ton tollasen työntöjutun kanssa!!

IMG_2720
"Kato, mä kävelen"
IMG_2723
Meil oli söpöily päivä.

Sit heräs K, ni A meni melkee taas nukkuu, ai että, ku otti päähän, mut mä lähin sit K:n kans takapihalle leikkii, ni tässä vähän kuvii meijä takapihalt!

IMG_2725

IMG_2726

IMG_2729

IMG_2731


M oli siis kotona, ni se oli sisällä, ku A nukku, ni en jättäny sitä yksin sinne! Sitte, ku A oli heränny, ni otin neidin meijä kans ulos ja siinä se loppu aika sitte meniki.. Päivä tuntu ihan tuhottoman pitkältä ja tuntu, ettei se lopu ikinä, ku mul ei ollu mitää taukoi koko päivän, mut siitä selvittiin!

IMG_2734
Lisää kävelyä ja söpöilyä!
IMG_2737
Päivän kohokohta!

Lähin sit melkee samalla oven avauksella salille, ku M tuli hakee N:ää koulust, salilla sit tuli treenattuu ja juoruiltuu Tiian kanssa, vaihteeks.. Mut on kyl kiva, ku on joku salikaveri, ei varmasti yksin tulis käytyy yhtä säännöllisesti, haha..

Tänää aamulla ei ollu yhtä hyvä aamu, M oli kotona, ni se myös ehkä vaikeutti taas, paitsi, et sain jättää K:n kotii siks aikaa, ku lähin viemää N:ää kouluu. Mutta, ennen ku päästii talost ulos, ni lens kyl kaikki tavarat pitkin seinii, ku N:ää "vähän" ärsytti, mut siitä selvittii.. Mä en ymmärrä, et miten voi käytös vaihtua sekunnissa ihan ääripäästä toiseen! Mut toi meijä kuus vee on oikeesti aika vaikee tapaus, enkä välil tiiä, et mitä mä sen kans tekisin, etenki silloin, ku ne vanhemmat on tääl kotona ja mun pitäs saada siihe poikaa jotain tolkkua..

Päästiin sit kouluu hiljasis tunnelmis, tulin kotii vaa nappaa K:n kyytii ja pukee A:lle enemmän päälle ja eikun menoks! Ulkona oli tosi ihana ilma ja päätettii treffaa Amanda ja sen host tytöt puistos! Meil oli hauskaa ja ilma oli hyvä, ei haitannu yhtää olla töissä.

IMG_2751

IMG_2754

IMG_2755

IMG_2762

IMG_2761



Kotona sitte sain lapset melkein samaa aikaa nukkuu, mut sit K ei nukkunukkaa ja sit lopulta ne nukku jonku 30 min yhtä aikaa, ni ei sillä paljon juhlita! Mut parempi, ku ei mitää ja sain sentää mun esseen alotettuu, mikä pitää tosiaa olla lauantaina valmis.. Sitte, mun pitäs tehä viel sellai joku ihme kirjatehtävä, jos oot tehny sellasen tai muuten oot perillä jenkkikirjailijoiden lastenkirjoista, ni otan mielelläni vinkkei vastaa, et mitä kirjoi ootte käyttäny/mitä jenkki kirjoi on, missä on joku moraalinen opetus, vai mikä lie onkaa!

Sit mä vähän lepäilin sohvalla ja A leikki, et ei nyt mikää paha. Sit K heräs ja tuli meijän kans, siinä sit ei tehty oikee enää mitää, syötii snacksit ja vähän leikittii ja sit mä olinki off.. Ihan kiva päivä oli!

Sit M lähti lasten kans hakee N:ää koulust, ni mä jäin tyhjää taloo, ni käytin sen hyväkseni nukkumal tunnin tirsat, oikeesti mun ei ollu tarkotus, mut mä vaa nukahin.. Mutta, ku lapset pärähti kotii, ni siinä ei sit enää nukuta! Parempi niin.

Amanda oli sit laittanu siinä mulle viestii, et jos jotain tehtäis, ni mä sit söin dinnerin perheen kans ja lähin ajaa Amandalle, lähettii ulos sit kävelylle, käveltii ehkä joku puol tuntii, emmä osaa arvioida, en kattonu kelloo, nii paljon oli kummalki asiaa ja puhuttii ihan taukoamatta..

Siitä mentii sit viel Amandan luo, missä näin sen hostit ja toisen tytöist, must oli ihana, et se Amandan kolme vee juos suoraa halaa mua ja hyppäs sylii, ku menin niille, et oon vissii tarpeeks tuttu.. Sen isäki nauro, et ootte vissii nähny aikasemminki, haha..

Siellä sit maattii Amandan sängyl ja juteltii kaikesta maan ja taivaan välillä, välillä käytettii sanakirjaa ja sit naurettii ruotsalaisille ja suomalaisille sanoille, ei mitää tolkkua!

Nyt oon kotona, pitäs mennä nukkuu, et huomen saan kirjotettuu vapaapäivänä sen esseen ja etittyy jotain kirjoi!

Tänää tuli ilmottauduttua run or dye- juoksutapahtumaan, portlandii, eli suunnataa tyttöjen kans muutaman viikon päästä viikonlopuks portlandii!! Jee, ihanaa, ku on jotain suunnitelmia taas.

Hyvää yötä jenkit ja huomenta suomi!

- Hanna

2 kommenttia: