sunnuntai 1. joulukuuta 2013

Viisumihaastattelu..

Huhhuh, nyt se sitten takana päin! Nimittäin viisumihaastattelu, jännitin sitä hirveesti ja sit mul tuli aamul paniikki, etten meinannu löytää sit haastattelu paikkaa, loppujenlopuks olin kokoaja ollu oikeel ovella, mutten löytäny sit summerinappia : D hyvä minä, onneks siihe sit tuli yks suomalainen pariskunta ja satuin kuulee, ku ne puhu siihe summeripuhelimee, noh eipä kello ollu tarpeeks, ni ne ei päässy sisään, enkä päässy minäkää! Se Kaisaniemen toimipiste on kahen kahvilan välissä, ni istuttii sit siihe oottaa, sitte pari minuuttii vaille puol, lähettii ja päästiin sisälle, tai siis käytävää :D

Sit mentii siihe oikealle hissille, meit ku oli kolme siinä, ni se oli älyttömän ahdas, sellai pikkukoppero hissi.. Noh, siel ovella sit kysyttii meijä passit, ja sit meijä passit otettiin ja laitettii ovi kiinni, siellä sit seisoskeltii käytävässä, ku ne tarkastettii, mut päästettiin siit sisään sitte, menin yksinää sinne, onneks siel kaikki puhu suomee, muuten ei olis varmaa tullu mitää :D

Sit siinä sain mun passin taas hetkeks takas, mun piti sammuttaa kaikki elektroniset laitteet ja jättää ne takin ja laukun kans siihe turvatarkastus pisteeseen. Sitte menin ite läpivalaisimen läpi ja sitte mut päästettiin sinne odotushuoneeseen.. Sielä ei ollut ketää, et olin yksinää siellä eka! Ja varmaa sen takii pääsin sielt nii nopeasti poiskin :)

Siin ekal luukul sitte siin oli sellai suomalainen nainen, joka otti kaikki mun paperit ja pyys mennä odottaa seuraavalle pisteelle. No, siinä se aika meniki, ku ne kahen seuraavan pisteen työntekijät tuli vast jotai 10 vail 9 siihe, noh, mut ne sit ekan otti, siin tokal pisteel oli suomalainen nainen, joka otti mult sormenjäljet sil sellasel koneel ja sit siin kolmannel pisteel oli nainen, joka englanniks kyseli mult, et miks oon menos jenkkeihin ja missä tuun asuu ja millai perhe mul tulee olee siel, et se on iha helppo juttu, turha jännittää, kunhan muistaa kaikki paperit ja kirjekuoren ja maksaa sen viisumimaksun, siel oli yllättävän monel jotain ongelmii noitten papereitten kans..

Ja nyt istun junas menos takasin kotii, mul meni tosiaa puol tuntii, ni olin ulkona sielt konsulaatit, ni jouduin oottelee junaa, mut oon ainaki ajois töissä, ku tää junaki on iha ajois :)

Suosittelen, et menee tarkistaa sen paikan etukäteen, et mihin on menossa, ettei sit kauheel kiireellä ja paniikis pyöri siellä :D

Tää on taas tälläi padilla kirjoitettu versio, joten ei kuvia tai mitää.. Tää näyttö muutenki heittelee tätä tekstii, en ymmärrä, mutta palaillaan!

Tää on muute mun 50. postaus, et on tänne tullu aika paljon jo höpöteltyy :D

- Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti