keskiviikko 7. elokuuta 2013

Täällä taas!!

Nyt on ollut pitempään hiljais eloa, mutta täysin siitä syystä, ettei järjestöltä tai mistään perheistä ole kuulunut yhtään mitään..

Nyt taas tapahtuu, elikkä aloin miettimään pienessä mielessäni järjestön vaihtoa, koska tuntui, ettei ensimmäisenä valintana ollut järjestö ehkä toiminutkaan niin hyvin, kun olin toivonut. Olen siis siellä listoilla edelleen matching vaiheessa, mutta en oikein osaa enää uskoa, että sieltä mitään tulisi, kun tasan se yksi perhe on tähän mennessä tullut..

Tosiaan, maanantai-iltana töitten jälkeen päätin, että tilaan esitteen cultural carelta ja alkaisin siellä sitä hakemusta myös tekemään, noh sieltä sitten soitettiinkin jo eilen ja olin ihan ihmeissäni, että miten jossain voi edetä asiat näin nopeasti.

Puhelimessa cultural caren työntekijä siis kyseli multa vähän taustoja ja kun kuuli, että oon järjestöä vaihtamassa, niin ei suuremmin enää kriteereistä kysellyt, sanoi vain, että nää on varmaan tarkistettu, jo toisen järjestön puolelta. Yksi miinus tässä järjestön vaihdossa ainakin on, kun allianssilla lääkärintodistus piti olla jo aikasemmin hankittu, niin nyt joudun menemään uudestaan hakemaan tälle järjestölle lääkärintodistusta, mikä taas tietää lisää rahanmenoa, mutta mitä sitä ei unelmiensa eteen tekisi..

Tästä mun etenemisestä vielä sen verran, että oon nyt sitten menossa jo heti lauantaina helsinkiin infotilaisuuteen ja haastatteluun. Ja oon jo melkein saanut mun onnline hakemuksen tehtyä, mikä olisi ollut taas yksi urakka, jollen olisi tehnyt hakemusta jo kerran. Ainoastaan suositukset puuttuu, ku mun pitää neki vissii pyytää uudelleen, siitä en oo nyt ihan varma, mutta se selviää varmaan sitten lauantaina!

Tää oli nyt tälläi tylsä kuvaton informaatio postaus, mut ehkä mä alan tänne aktiivisemmin taas kirjotella, jos jotain alkaisi vaikka tapahtua.

- Hanna

7 kommenttia:

  1. Mä mietinki että mihin sä oot jäänny! CC hoitaa kyllä asiat NIIN nopsaa!:)

    VastaaPoista
  2. heips. ootko sä lähös aupairiks eur aupairin kautta? ja sillä pidennetyllä ohjelmalla, siis onko sulla lasteenhoitoalan koulutus?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! En oo, siis mä hain aluks allianssin kautta just siihen, et kellä on lastenhoitoalan koulutus, mut se ei vaa toiminu sitä kautta ollenkaan ja nyt oon vaihtamas cultural carelle, ihan siihen perusohjelmaa, et ei mua sillee haittaa se, etten pääsis siihen "ammattilaisena", et kunhan vaa pääsisin lähtee! Vaikka mulla se lähihoitajan tutkinto onkin.

      Poista
  3. Okei, miksei se toiminu? koska oon itte ajatellu hakee kans sillä, oon perhepäivähoitaja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No allianssilta sanottiin, et koska mul ei oo niin paljon lastenhoito kokemusta, ni sieltä ei siks tuu perheitä, mut en sit tiiä.. Mul oli joku 1000 tuntia, ni ne sano, et monella on yli 2000 tuntiakin, et sen mä hyväksyin, et ei siinä mitää. Et olin kesäkuun puolesta välistä siinä matching vaiheessa, eikä sieltä tullun ku yks match koko sinä aikana.. Et vaihoin jo siin heinäkuun puolessa välissä ohjelmaa siihe perus au pair ohjelmaa siitä ammattilaisen ohjelmasta, eikä sieltä edelleen kuulu mitään..

      Nyt sit päätin, et alan yrittää hakea toisen järjestön kautta, että jos tää etenis nopeammin tätä kautta. Olen siis edelleen allianssin listoilla matching vaiheessa, mutta en usko sieltä mitään tulevan.

      Ja vaikka joudun nyt menemään ns. ei ammattilaisena sinne, enkä siitä tulisi palkkaa saamaan yhtä paljon, niin ei mua se niin haittaa, haluan mun haaveen toteuttaa ja päästä jokatapauksessa lähtemään au pairiksi :)

      Poista
    2. Joo okkei, toivottavasti sulle tulee nyt matchejä uuden järjestön myötä.
      Mä rupesin kans miettii et millaiset perheet haluu, että sillä aupparilla on jo koulutus, onko ne jotain hirveen nipoja ja tarkkoja ja luulee, et me,joilla on jo alan ammatti, niin ollaan jotain ihmeidentekijöitä tai paljon parempia ku ne, joilla ei oo ammattia..toi mua vähä niinku "pelottaa" siinä..Ku tosiaan mä tiiän monta aupparia jotka on ihan yhtähyviä hoitajia ku mä, vaikkei niillä oo tutkintoo..Pitää tosiaan tarkemmin vielä miettii et hakeeko sitä siihen vai siihen tavan :) Ja mulla on tässä vähän niinku viimeset hetket käsillä ku täytän tässä kk 26 ja amerikassa ollessa saa täyttää 27, muuten on jo liian vanha :(

      Poista
    3. Joo sitä mäki toivon :)

      Ja mä mietin aluks kanssa just sitä, et mitähän ne perheet haluu siin, mut sit ajattelin kumminkin eka kokeilla sitä kautta, mut mul ei toisiaa sillee oo mikää kiire! :)

      Tsemppiä sulle päätöksen tekoo ja auppariks hakemiseen :) multa saa kyl kysellä, jos jotai tarvetta tulee, et vastaan mielelläni, jos osaan :D

      Poista