keskiviikko 1. toukokuuta 2013

Miksi just Amerikkaan?

No niin.. Amerikka on just se, mihin kaikki aina haluu, ni miks mäki haluun sinne?


Mä oon kaks kertaa käyny jenkkiläs, kerran Nykis ja kerran Miamis (tai oltii osa matkasta Fort Lauderdalessa ja osa Miamissa!) Ja niitten matkojen varrella mä rakastuin tähän maahan, en mä oikeesti tiiä paljoakaa, mitä se elämä siellä oikeesti on, mut ainakin mä oon positiivisel mielel lähössä ja sit varmaa mun kaikki kuvitelmat murskautuu, mutta.. Noh, ehkä mä kestän sen (:

Mul on sellai ajatus edellee jenkeist, et sielä on kaikki niin suurta ja hienoo. Vaikka oon aina ollut sitä mieltä, et Suomessa en missää Helsingis asuis, mutta kyl mä sit ehkä voisin ainaki testaa elämistä jossain miljoonakaupungis. Joo joo, tiedän, et suurin osa au paireist ei asu niis isois ja hienois kaupungeis, mutta niin.



En mä sinne Nykiikää ehkä kumminkaa haluis muuttaa, ku vihaan suomen talvee niiiin paljon, et musta ois ihanaa, jos voisin elää vuoden sellases paikas, missä ei olis talvea (:

Tärkein oli kuitenkin se, että haluan maan olevan englanninkielinen. Haluan oppia puhumaan hyvää englantia, ja siitä on varmasti apua paljon tulevaisuudessa. Kumminki rakastan matkustelua ja musta on ihanaa puhua englantia, mut jos sitä osais paremmin, ni se olis tietenki helpompaa ja kivempaa (:



Suomalaiset ovat hiljaisia ja eivät paljoa juttele puolitutuille. USA:ssa ihmiset ovat mukavia ja ei ole yhtään outoa mennä juttelemaan ihmisille, joita ei tunne, etenki ku näyttää vähänkään eksyneeltä, ni joku on heti kysymässä, että tarviiko apua, eikä heillä välttämättä ole edes mitään taka-ajatuksia, mitä suomalaisena myös itse, mutta muutenkin niin heti alkaa miettiä, että mitähän tolla on taka-ajatuksia, kun se on niin mukava. Erilaisuus on ihana asia ja tulen varmasti kohtaamaan erilaisuutta Jenkeissä. Jenkeissä elää paljon ihmisiä ja varmasti jokaisesta "rodusta" olevia tulen vuoteni aikana törmäämään. Suomalaiset on välillä tosi rasistisia eri roduista tuleville, mutta musta olisi vain hienoa tuntea erilaisia ihmisiä, jotka tulevat erilaisesta maasta ja joilla on erilainen kulttuuri kuin mulla. Juuri tämän jenkkilässä vallitsevan avoimuuden takia sielä saa varmasti uusia kavereita, paljon tai vähän, mutta kuitenkin (:



Haluan kokea kiitospäivän, kunnollisen halloweenin, Pyhän Patricin päivän ja kaikki muut juhlat, mitä Suomessa ei vietetä. Juhlia vietetään aivan eri tavalla jenkeissä kuin täällä, jouluna talot koristellaan ulkoapäin ja halloweenina mennään kerjäämään karkkia ovelta ovelle pukeutuneena joksikin muuksi. Mäkin haluan nähdä nuo tapahtumat! Mä oon niin juhla hullu, must on ihana viettää kaikkia juhlia, eikä niihin ees tarvi välttämättä sitä alkoholia, mikä suomessa on melko suuressa roolissa. Itsehän olen koko au pair vuoteni vielä alaikäinen jenkkien mittapuulla..



Ja tietenkin!! Haluan oppia elämään elämää jenkeissä ja nähdä kaikki erilaisuudet suomeen verrattuna. Voin ehkä jopa joutua toteamaan, että suomi on paljon parempi maa elää, mutta en voi vielä tietää, tällä hetkellä odotukset on aika korkealla, mutta sisäistän sen, ettei kaikki mitä telkassa/leffoissa tapahtuu, niin ole todellista.

- Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti