perjantai 10. toukokuuta 2013

ÄÄ..

Joo nyt se mun oma haastattelija laitto mulle sähköpostii, siin se laitto : " Haastatteluun menee aikaa n. 2-3 tuntia ja siinä käydään läpi, miksi haluat au pairiksi jne. aika peruskysymyksiä. Lisäksi haastattelussa täytetään persoonallisuustesti (joka on siis jo laskettu mukaan tuohon aikaan)." Hui, 2-3 tuntia, miten siihe menee niiin kaua!? Ja ääh, se ei puhu mitää mistää englannin puhumisest, mut oletettavasti siin pitää puhuu sit enkkuu jonku verran.. Ja toi testi on kans vissii enkuks, mitä oon lukenu tuolt yhen toisen aupairiks allianssin kautta hakevan blogista.. 

Ja muutenki, etin sen blogist ton postauksen, missä se on kertonu siit haastattelust, ni mua alko vaa pelottaa enemmä!!  Sieltä blogist lainaten :  "Mun oli siis tarkoitus puhua itsestäni puolisen tuntia englanniksi. Multa kysyttiin kysymyksiä liittyen mun lastenhoitokokemukseen, harrastuksiin, perheeseen jne. Multa kysyttiin myös, että minkälainen au pairin pitää mun mielestä olla, mitä odotan tulevalta vuodelta ja miten toimin hankalssa lastenhoitotilanteessa. (esim. tapaturma tapauksessa)." APUA!! miten mä ikin tuun pärjää siin, ja mulle toi viel sano, et se kestää 2-3 tuntia, mun mielest tolla toisel ei ollu kestäny se läheskää nii kaua :o

Joo, elikkä toi mun haastattelija on helsingist, lähempää ei kuulemma löytynyt, mut ei mua haittaa, kun eihä täält mee ku tunti junal helsinkii.. Ja laitoin nyt sille aika ehdotuksia, nyt vaa ootellaa, et se vastaa mulle ja saadaa yhteinen sopiva aika sovittua!

Jos mua jännittää jo nyt hirmusesti, ni mitenköhän paljon mua jännittää sitte sinä päivänä, ku mul pitäs olla se haastattelu!!

Haastatteluis olleet, otan mielelläni vinkkei vastaa!! (: 

- Hanna

10 kommenttia:

  1. Hyvin se menee !! :)) Mulla meni varmaan 2h siinä.. ja se meni aika nopeesti. Mieti valmiiks jotai juttui mitä haluut kertoo itestäs.+ mieti kaikkii perusanoja englanniks.. itsehän unohdin siinä keskustelussa mikä on Hätätilanne englanniks :DDD (emergency) haha...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kiitos vinkeistä!! Pitää miettii valmiiks jotain, mut must tuntuu, et meen iha lukkoo siel sit :/ just jotai tollast mullekki varmaa käy..

      Poista
  2. Tsemppii hirveesti, you can do it!!!

    VastaaPoista
  3. moi!

    mul oli kans allianssin haastattelu öö tammikuussa kai jos oikeen muistan :) mul meni alle tunti mut tein sen testin kai jotenki tosi nopeesti ja mun haastattelija kysy just peruskysymyksii, miks haluun au pairiks, mitä hyötyy siit ois tulevaisuuden kannalta jne ja se kysy ne enkuks. suomalaisil on paljon parempi kielitaito ku me ite luullaa ni ei tarvi pelätä sitä :)

    hassu vinkki mut siin testis oli pari sanaa joita en ollu koskaa kuullu ku se oli brittienkkuu ni jos sul on sanakirja, siit saattaa olla apuu sillo :) mut ne kysymykset on luokkaa "oliko sinulla onnellinen lapsuus", ja "ovatko ihmiset mielestäsi syntyjään hyviä vai pahoja" eli ihme filosofisii :)

    onnee perheen etsintään!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. moikka! okeii, siistii! no mä varmaa kulutan siihe taas iha älyttömästi aikaa, etten vaa vastaa mitää tyhmää ja et varmasti ymmärrän kaikki oikein ja nii :D

      Ja kyl mä toisaalt tiiän, et ainaki ymmärrän ja osaan jotai sönköttää siihen, mut sit mietin, et jos en tarpeeks hyvin, noh turha sit ois oikeesti jännittää etukätee (:

      joo, no mul on puhelimessa ainaki, jossei muuten (: sitä voin kyl tarvita!!

      kiitti vinkeistä ja viestistä (:

      ootko ite koska lähössä tai lähteny? Missä päin jenkkei? (:

      Poista
    2. kiva jos oli apua :)

      olin kesäkuusta 2009 kesäkuuhun 2010 Woodstockissa, Vermontissa ja nyt huhtikuussa tulin takas samaan perheeseen toiseks vuodeks :)

      Poista
  4. Moi, löysin tän blogis kun olit liittyny lukijaks :)
    Sitä haastattelua ei kannata pelätä. Mun oma haastattelutilanne meni suunnilleen niin, että aluks juteltii suomeks kaikennäköstä pikkasen, sit alettii juttelee enkuks. Se kyseli ihan perusjuttui: sisaruksista, perheestä, tulevaisuudensuunnitelmista, miks haluaa au pairiks, millasen perheen haluais, mitä oma perhe ajattelee sun lähdöstä jne jne.
    Ja en usko, että sulla se enkuks puhumine ainakaa huonommi menee ku mulla itellä! Itellehä tosiaa tuli totaalisia enkun sanojen unohtamista (jos unohdat sanoja, ei haittaa vaan voit selittää suomeksi) ja välillä en tiennyt ollenkaan mitä sanoa. Olin ihan varma, että se ei suosittele mua mun huonon enkun takia, mutta mun yllätykseks se vaan toteskin, että vois mun enkku parempikin olla, mutta se luottaa siihen, että tuun oppimaan sitä Jenkeissä, kun on pakko puhua!

    Ton enkun kielisen haastattelun jälkeen täytin kielioppitesti paperit (helppo!) ja tehtiin kuuntelu. Kuuntelussa siis se sun haastattelija sanoo sulle jonku lauseen ja sun pitää paperille merkitä a, b tai c, että mihin tilanteeseen kyseinen lause parhaiten sopii.

    Sen jälkeen tein persoonnallisuustestin, mis oli enkuks kysymyksiä (saat myös suomennetun listan, jos ei ymmärrä joka kohtaa) tyylii "pukeudutko paljastavasti myös koulussa/työpaikalla", "suututko helposti", tommosia ihme kysymyksiä siis kaikki.

    Siinä menee tosiaan n. pari tuntia. Ei kannata etukäteen jännittää, hyvin se menee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha okeii, sä olit vissii eri järjestön kautta menos, mut eiköhän se oo melko samallai se haastattelu muillaki järjestöil (: kiitti kommentista!

      Poista