lauantai 2. helmikuuta 2013

Hakuprosessi edistyy



Olen painiskellut isäntäperheen kirjeen kanssa tässä muutaman päivän, mulla meinas asia loppua kesken, kun kirjeen pitää tosiaan olla vähintään 600 sanaa englanniksi. Tänään sain sen kuitenkin kirjotettua loppuun ja lisättyä online hakemukseen. Sen lähetettyä pongahti ruutuun teksti, kun olet sitä mieltä, että "Application Form" on valmis paina tästä ja nyt mun hakemus on lähtenyt sitten luettavaksi ja sieltä ne toivottavasti ottaa yhteyttä mahdollisimman nopeasti. Niin voisi jatkaa muiden juttujen tekemistä. Paljon on vielä, mitä pitäs tehdä, mutta lääkärin todistuksia ja muita maksullisia asioita ei viitsisi hirveästi hoitaa ennen kuin on varmaa, että hyväksytään ohjelmaan.

Rikosrekisteriotteen tilasin tällä viikolla, sitä odottelen. Nyt koulun ja töiden ohella tätä hakemusta täyttelen.

Ainoa asia, mitä jännitän tällä hetkellä lähdön suhteen, on mun kielitaito. Mä tulen toimeen englannilla, mikä on vaatimuksena au pairiksi lähtemisessä, mutta oon epävarma omasta englannin puhumisestani. Oon yrittänyt löytää blogeja, missä jollain olisi ollut samanlainen tilanne, mutta kukaan, kenen blogeja olen lukenut, ei ole ainakaan myöntänyt tälläistä. Unelmahan olisi, jos pääsisi perheeseen, missä toinen vanhemmista olisi suomalainen ja he haluaisivat, että lapselle/lapsille puhuttaisiin suomea, mutta kielenoppimisen kannalta taas täysin jenkkiläinen perhe olisi paras.

Ja nyt vaan odotellaan, jos sieltä järjestöstä joku nyt ottais yhteyttä! Ja maltti on valttia, saatan joutua odottamaan pitempääkin.

- Hanna
 

4 kommenttia:

  1. Vinkkinä tohon englannin puhumiseen. Vaikka jännität sitä puhua ni muista täällä Jenkeissä vaan puhua, puhua ja puhua. Aina tulee virheitä, mut virheitä oppimalla opit puhumaan paremmin. Naura aina kun tulee virheitä, jos et naura ni alat helposti pelkäämään sitä puhetta. Tsemppiä kovasti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti kommentista! Tolla asenteella mul on tarkotus lähteä sinne rapakon taakke, ja oon matkustellu tosi paljon, ni meijä reissuil on ollu pakko käyttää englantia, vaikka se ei oo ikinä ollutkaa mun vahvuus. Mutta kyllä se vähän jännittää silti, No puhumalla oppii ja lähen sinne puhumaa sitä englantia (:

      Oon niin puhelias tapaus, et ei se kieli tuu siihen esteeks, et mä oisin muka hiljaa :D

      Poista
  2. Mie oon ite kokenu aina olevani keskivertoa parempi englannissa. Kirjotan todella sujuvasti ja oon saanu siitä paljon kehuja opettajilta enkä ujostele yhtään jutella englantia vaikka netissä. Mutta GOD meen aivan jäätävään lukkoon, kun pitäis yrittää sanoa samat asiat suullisesti! :D Eli et todellakaan ole ainoa samassa tilanteessa oleva!

    VastaaPoista